صحبت با همهی افراد در مورد عوامل مختلفی که بر رضایتشان تأثیر میگذارد و سپس جمعآوری این اطلاعات، بسیار زمانبر است. اگر چه ممکن است تا حدودی بدانید که احساس افرادتان نسبت به شاخصهای رضایت چیست؛ مواردی مانند حقوق و بستههای مزایا، سطح پشتیبانی و آموزش ارائه شده و شیوهی مدیریت مشاجرهها و مشکلات. اما گفتن این مسئله آسان نیست که آیا برداشت شما نشاندهندهی نگرش اکثریت افرادتان است یا تنها بازتابی از نگرشهای اقلیتی پرنفوذ است.
از سوی دیگر، انجام یک نظرسنجی روش بسیار خوبی برای تعیین میزان رضایت کلی کارمندان است. شما با بررسی موارد مهم و تأثیرگذار بر روی رضایت شغلی، به کارکنان خود امکان میدهید تا علاوه بر بازخوردهای مثبت، نگرانیها و ناکامیهایشان را هم بیان کنند. با استفاده از اطلاعاتی که جمعآوری میکنید، میتوانید به برنامه ریزی گفتوگوهای هدفمندتر و متمرکزی در مورد رضایت کارمندان بپردازید. به علاوه، میتوانید مشخص کنید که آیا سطح فعلی رضایتمندی باید حفظ شود یا افزایش یابد و چگونه باید این کار را انجام داد.
دیدگاهتان را بنویسید