علاوه بر تهیه‌ی نظرسنجی‌ها، باید بر روی برقراری ارتباط هم متمرکز شوید. در صورت امکان در مورد نظرسنجی بحث کنید و سپس آن را تا جایی که می‌توانید ترویج کنید. تبلیغ بیش از حد در مورد نظرسنجی، اعلام نتایج در آینده را دشوار می‌کند. بنابراین پس از تکمیل نظرسنجی، تا جایی که ممکن است برای اعلام نتایج و کاری که می‌خواهید با آنها انجام دهید وقت بگذارید. با افرادتان سر بحث را باز کنید تا در مورد اطلاعات و پیگیری مسائل کلیدیِ کشف شده گفتگو کنید. با استفاده از بررسی‌های نگرش کارمندان، در سازمان‌تان این پیام واضح را منتقل می‌کنید که می‌خواهید بدانید چه احساسی دارند و در ضمن به گرایش‌های مثبت و منفی نشان داده شده هم علاقه‌مند هستید.

پیگیری

مرحله‌ی آخر، مهم‌ترین مرحله است. نظرسنجی از کارمندان شما حوزه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرند را برجسته می‌کند و تأیید خواهد کرد که چه چیزی را به خوبی انجام می‌دهید. احتمالا باید بررسی‌های زیادی انجام دهید تا حوزه‌ی مهم و خاصی را هدف قرار دهید؛ در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی متنوع در بخش یا در میان گروه خاصی از افراد بیابید، که مواجهه با همه‌ی آن‌ها دشوار باشد.

فارغ از اینکه نتیجه‌ی بررسی چه باشد، باید شفافیت بیشتری به دست آورید و برای اقدامات آتی برنامه‌ریزی کنید. این کار پس از انجام چند بررسی آسان‌تر می‌شود. سپس می‌توانید تعیین کنید که آیا پارامترهای مهم با گذشت زمان بهبود یافته‌اند یا خیر. مطمئنا با ایجاد و شناسایی سوابق گذشته، رسیدگی و در نتیجه حل مسائل آشکار شده به واسطه‌ی این بررسی‌ها، روی‌هم‌رفته، روحیه افراد بهبود خواهد داد. وقتی افراد مطمئن می‌شوند که به آنها گوش می‌دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که با صراحت درباره‌ی مسائل مختلف صحبت کنند.

برگرفته از: سایت چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *