برای بهره‌ی حداکثری از نظرسنجی‌های میزان رضایت کارمندان، نباید این بررسی‌ها را یک‌بار در سال یا هر چند سال یک‌بار انجام دهید. وقتی محیط تغییر می‌کند، نگرش افراد نیز تغییر می‌کند. اکثر سازمان‌ها پس از تغییری چشمگیر یا وقتی با مسئله‌ای در رابطه با روحیه یا حفظ کارکنان مواجه می‌شوند، تازه به انجام اولین بررسی‌شان تمایل نشان می‌دهند. اما کلید موفقیت بلندمدتِ این بررسی‌ها، پیگیری آنها و پایش مرتب میزان رضایت کارکنان است.

این نظرسنجی‌ها، تصویری لحظه‌ای از احساس افراد در نقطه‌ی مشخصی از زمان در اختیار ما می‌گذارند. تعاملات روزمره، احساس افراد را تغییر می‌دهند همان‌طور که اقداماتی که برای بهبود وضعیت انجام می‌دهید نیز موجب تغییر احساسات آن‌ها می‌شوند. برای بیان این مسئله که چیزها بهبود یافته‌اند و اینکه اقدامات‌تان مؤثر واقع شده است، باید بررسی را تکرار کرده و به اتخاذ عمل و بررسی مجدد به طور مداوم ادامه دهید تا سطح رضایت افراد را پیوسته بهبود ببخشید.

و البته هر بار که اطلاعات جمع‌آوری می‌کنید، در واقع باید اقدامی متناسب با آن انجام دهید. این کار تضمین می‌کند که شما منابع را هدر نمی‌دهید و به کارمندان نشان می‌دهد که پاسخ‌های آنها ارزشمند بوده و برای انجام کاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اگر نظرسنجی رضایت شغلی انجام دهید، ولی بعد از آن اقدامی نکنید، فقط افرادتان را آزرده می‌کنید و موجب بدبینی آنها می‌شوید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *