سئو-راه اندازی سایت

حالا دیگر کار راه اندازی سایت شما به اتمام رسیده است و وارد مرحلهٔ بعدی می‌شوید و باید نام خود را در بازار فضای مجازی که امروزه به‌شدت رقابتی شده است مطرح کنید. در این مرحله از کار است که پای موتورهای جستجویی نظیر گوگل و بینگ به میان می‌آید. حضور در اینترنت با استفاده از راه اندازی سایت کافی نیست. در واقع اگر بخواهید به نتایج دلخواه دست پیدا کنید و کاربران بتوانند با کسب‌وکار اینترنتی شما آشنا شوند، باید اصول اولیهٔ بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) را هم در سایت‌تان پیاده کنید.

خبر خوب برای شما این است که شما یکی از مهمترین قدم‌ها برای مطرح کردن نام‌تان در اینترنت را با تولید محتوای باکیفیت برداشته‌اید و در بخش‌های پیشین همین مقاله، با هم نگاهی به این مسئله داشته‌ایم و اگر بادقت نکات مربوط به تولید محتوا را در کار خود لحاظ کرده باشید، در حال حاضر سایت‌تان محتوایی دارد که برای افرادی که در اینترنت جستجو می‌کنند جالب‌توجه خواهد بود و به مرور زمان با محصولات و خدمات شما آشنا خواهند شد. اگر به تولید محتوای باکیفیت ادامه بدهید، به مرور زمان سایت‌تان قابلیت جذب بازدیدکنندگان را پیدا خواهد کرد، بنابراین اهمیت این مسئله را دست‌کم نگیرید. اما بهتر است به موضوع اصلی این مرحله از کار، یعنی سئو بپردازیم.

سئو در حقیقت به زمانی اشاره دارد که پس از قرار گرفتن سایت‌تان در لیست موتورهای جستجویی نظیر گوگل، با افزایش ترافیک ورودی به سایت سعی بر بالا بردن رتبهٔ سایت خود در میان دیگر سایت‌های فهرست موتورهای جستجو دارید. صرف اکتفا به راه اندازی سایت برای جذب بازدیدکنندگان کافی نیست و پس از نهایی شدن کار طراحی سایت و به راه افتادن آن باید تدابیری در نظر بگیرید که موجب بالا رفتن رتبهٔ سایت شما و افزایش تعداد بازدیدکنندگان شوند. خوشبختانه برای این کار هم توصیه‌ها و نکاتی در نظر گرفته‌ایم که به کارتان خواهند آمد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این باره در اختیارتان قرار دهیم.
سئو چگونه کار می‌کند؟

هدف اصلی از به‌کارگیری سئو این است که کسب‌وکارتان را به عنوان منبعی معتبر در اینترنت معرفی کنید. برای این منظور، باید درک بهتری از اصول اساسی و اولیهٔ سئو پیدا کنید تا بتوانید مخاطبین خود را به‌گونه‌ای مؤثرتر هدف قرار بدهید و رتبهٔ بالاتری در موتورهای جستجو به دست بیاورید. در ادامه با هم نگاهی به این اصول اساسی و اولیه خواهیم انداخت:

محتوای صفحه: پیش از این راجع به محتوا صحبت شد، اما اهمیت آن به اندازه‌ای هست که باز هم بر آن تأکید کنیم. اگر بتوانید با استفاده از محتوای باکیفیت و مناسب پاسخگوی سؤالات مخاطبین خود باشید، آنگاه سایت‌تان در نتایج جستجو رتبهٔ بالاتری خواهد داشت.

کلمات کلیدی: انتخاب کلمات کلیدی مناسب اهمیت بسزایی دارد. سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که مربوط به کسب‌وکارتان هستند. در ادامه توضیحات بیشتری دربارهٔ کلمات کلیدی خواهیم داد.

لینک‌سازی: از بک‌لینک‌ها (زمانی که یک صفحهٔ اینترنتی به صفحهٔ سایت دیگری لینک می‌دهد، به آن بک‌لینک می‌گویند) گرفته تا لینک‌های داخلی (لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که بازدیدکننده را به صفحه‌ای دیگر از خودِ سایت ارجاع می‌دهد)، از قابلیت‌های مورد استفاده در لینک‌سازی هستند و حتما باید با استفاده از آن‌ها اطلاعاتی مرتبط و کاربردی در اختیار خوانندگان‌تان قرار بدهید.

بهینه‌سازی عکس‌ها: چگونگی استفاده از عکس‌ها در سئو مبحث گسترده‌ای دارد و در ادامه تا جایی که حجم مقاله اجازه بدهد در این باره توضیحاتی داده خواهد شد (تذکر: زمانی که می‌خواهید متن جایگزین عکس را قرار بدهید (ALT) از کلمهٔ کلیدی در آن استفاده کنید).

متا تگ: این تگ‌ها حاوی اطلاعات مرتبط با سایت شما هستند و این امکان را به موتورهای جستجو می‌دهند که توصیفی از سایت‌تان در نتایج جستجو ارائه کنند. در این باره هم توضیحات بیشتری در ادامهٔ مقاله داده خواهد شد.

مسیریابی سایت: هر چه کار موتورهای جستجو برای یافتن مسیری به سایت شما ساده‌تر باشد، رتبهٔ بهتری پیدا خواهید کرد. سعی کنید تا حد امکان تمامی لینک‌های خود را به‌روز کنید و کار مسیریابی را آسان کنید.

نقشهٔ سایت: همان‌گونه که از نام آن برمی‌آید، نقشهٔ سایت به نقشه یا فهرست راهنمایی از تمامی صفحات سایت شما گفته می‌شود و موتورهای جستجو به هنگام ورود به سایت‌تان از آن به عنوان راهنمای‌شان استفاده می‌کنند.
کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی کار چندان دشواری نیست. تنها به هنگام استفاده از آن‌ها بهتر است چند نکته را به خاطر داشته باشید تا از رتبهٔ بهتری در فهرست موتورهای جستجو بهره‌مند شوید:

خود را به جای مشتری بگذارید و مانند او فکر کنید: می‌توانید ابزاری مانند برنامه‌ریز کلمهٔ کلیدی گوگل (یا گوگل کی‌ورد پلنر) را برای تحقیق دربارهٔ کلمات کلیدی‌ای که مخاطبین‌تان در جستجوهای‌شان استفاده خواهند کرد، به کار بگیرید.

جزئیات را مشخص کنید: اگر برای مثال کارتان فروش کفش است، استفاده از کلمهٔ کلیدی «کفش» چندان کارآمد نخواهد بود. بهتر است کلمات کلیدی مربوط به موقعیت مکانی، خدمات، محصولات، حوزهٔ کاری و… باشند. در واقع هرچه جزئیاتی که مشخص می‌کنید بیشتر باشند، به نتیجهٔ بهتری خواهید رسید.

از کلمات کلیدی به‌طور طبیعی استفاده کنید: دیگر دوران پر کردن متن از کلمات کلیدی برای جذب بازدیدکنندگان گذشته است. استفاده از کلمات کلیدی باید کاملا طبیعی باشد و نباید آن‌ها را به زور وارد متن کنید.

پس از آنکه تمامی نکات یادشده را مد نظر قرار دادید، سعی کنید هر کجا امکانش بود، به‌طور طبیعی از کلمات خود در عناوین و تیترها استفاده کنید (همینطور در نام عکس‌ها و متادیتا (متادیتا یا فراداده، به انگلیسی Metadata، داده‌ای است که حاوی اطلاعاتی دربارهٔ داده‌ای دیگر است و آن را تشریح می‌کند).
چگونگی بهینه‌سازی عکس‌ها

استفاده از عکس‌ها این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخشی از داستان کسب‌وکارتان را بازگو کنید. پیش‌تر به اهمیت این مسئله اشاره‌ای شد که عکس‌ها حتما باید با حوزهٔ کاری‌تان همخوانی داشته باشند، باعث افزایش مشغولیت خوانندگان شوند و ارتباط خواننده را از لحاظ احساسی با متن قوی‌تر کنند. حالا باید از این مسئله کسب اطمینان کنید که عکس‌ها برای موتورهای جست‌وجو هم بهینه‌سازی شده باشند. برای این منظور به نکات زیر توجه داشته باشید:

اسمی که برای عکس انتخاب می‌کنید حتما باید شامل کلمهٔ کلیدی مورد استفاده باشد. برای نمونه اگر متن‌تان دربارهٔ فروش «تی‌شرت آستین‌کوتاه یقه‌دار» است، برای اسم عکس از عبارت «تی‌شرت-آستین‌کوتاه-یقه‌دار» استفاده کنید. کلمات را با استفاده از خط پیوند از هم جدا کنید.
متن جایگزینی (ALT) که برای عکس انتخاب می‌کنید باید شامل کلمهٔ کلیدی باشد. اگر مثال بالا را در نظر بگیریم، متن جایگزین‌مان این‌گونه خواهد بود: «تی‌شرت آستین‌کوتاه یقه‌دار». در متن جایگزین از خط پیوند استفاده نکنید.
متن محتوا باید مرتبط با اسم انتخاب‌شده برای عکس باشد. موتورهای جستجو هر دو متن را بررسی می‌کنند تا از ارتباط میان‌شان کسب اطمینان کنند.

توصیه‌ای برای حرفه‌ای‌تر شدن نتیجهٔ کار: ابعاد عکس‌هایتان را کوچک‌تر کنید یا از ابزارهای فشرده‌سازی عکس استفاده کنید تا زمان بارگذاری صفحه کمتر شود. به‌علاوه دی پی آی (تعداد نقاط در طول یک اینچ) ۷۲ برای عکس مورد استفاده در سایت زیاد است.
استفاده از تگ

اگر بخواهید تعداد کاربرانی که سایت کسب‌وکارتان را در اینترنت و طی جستجوهای‌شان پیدا می‌کنند، بیشتر شود، نباید از اهمیت تگ‌ها غافل بشوید. در ادامه تگ‌هایی معرفی می‌شوند که بسیار مهم هستند و استفاده از آن‌ها باعث حاصل شدن رتبهٔ بهتر در موتورهای جستجو می‌شود:

تگ‌های عنوان (Title tags): این تگ‌ها توضیحاتی مختصر و مفید دربارهٔ محتویات صفحه در اختیار موتورهای جستجو و کاربران قرار می‌دهند و در دو جا قابل مشاهده هستند: در آدرس بار مرورگر و در نتایج جستجو.

تگ توضیحات متا (Meta disruption tags): با استفاده از این تگ کوتاه (نهایتا ۱۵۰ کلمه) می‌توانید توضیحاتی دربارهٔ محتوای صفحه‌ای ارائه کنید که کاربران با کلیک کردن بر روی لینک سایت‌تان آن را مشاهده خواهند کرد. تگ توضیحات متا باید حاوی کلمه یا کلمات کلیدی مطلب‌تان باشد و به‌گونه‌ای تدوین شود که خواننده را متقاعد به کلیک کردن بر روی لینک و خواندن مطلب اصلی کند.

تگ‌های تیتر (Header tags): منظور تیترهای داخلی است که در متن اصلی محتوا وجود دارند (تیتر ۱، تیتر ۲ و…). این تیترها هم باید تا جای ممکن حاوی کلمات کلیدی باشند. البته این تیترها در نتایج جست‌وجو نمایش داده نمی‌شوند، اما توجه خواننده را به ماهیت مطلب بیشتر می‌کند.
چگونه امکان استفاده از بک‌لینک‌ها را فراهم کنیم؟

استفاده از لینک‌های داخلی برای ارجاع دادن خوانندگان به مطالب مرتبط با موضوع اصلی در خود سایت کار ساده‌ای است، اما برای لینک‌های خارجی ماجرا از چه قرار است؟ در واقع چگونه می‌توانید این امکان را فراهم کنید که سایت‌های دیگر خوانندگان‌شان را به لینک سایت‌تان ارجاع بدهند (بک‌لینک)؟ استراتژی‌های مختلفی برای این منظور (گردآوری بک‌لینک) وجود دارد، اما برای شروع کار می‌توانید از سه استراتژی زیر استفاده کنید:

به عنوان مهمان در سایت‌های دیگر مطلب بنویسید: شما، در مقام هدایت‌گر اصلی کسب‌وکار، دانش و تجربه‌ای دربارهٔ حوزهٔ کاری‌تان دارید که می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید. می‌توانید این اطلاعات را در اختیار دیگر کسب‌وکارهای اینترنتی مرتبط با حوزهٔ کاری‌تان بگذارید (با نوشتن مطلب به عنوان مهمان در سایت‌های آن‌ها) و در ازای آن، این موقعیت را برای خود به وجود بیاورید که از لینک‌های سایت خودتان در این مطالبی که می‌نویسید استفاده کنید.
با اشخاص تأثیرگذار تماس بگیرید: می‌توانید از اشخاص تأثیرگذار (به افراد شناخته‌شده و توانایی اشاره دارد که دنبال‌کنندگان زیادی دارند) بخواهید نظرشان دربارهٔ محصولات و کسب‌وکارتان را به‌اشتراک بگذارند. این روش برای به وجود آوردن بک‌لینک‌ها بسیار کارآمد و عالی است. این اشخاص در حال حاضر دنبال‌کنندگانی دارند که مورد اطمینان‌شان هستند و بازخورد مثبت‌شان دربارهٔ شما و کسب‌وکارتان بسیار مفید خواهد بود.
راجع به کیفیت محصولات کسب‌وکارهای دیگر مطلب بنویسید و به بازدیدکنندگان خود توصیه کنید از سایت‌های آن‌ها دیدن کنند: معمولا کسب‌وکارهای دیگر در ازای این لطفی که به آن‌ها می‌کنید، لینک سایت‌تان را در بعضی از مطالب‌شان لحاظ می‌کنند. به‌سادگی می‌توانید دربارهٔ محصولات و خدماتی که دوست دارید مطلب بنویسید. پاداش شما در ازای نوشتن این مطالب قرار گرفتن لینک سایت‌تان در مطالب سایت‌های دیگر خواهد بود.

سئوی محلی

سئوی محلی (Local SEO) روشی است بسیار عالی برای افزایش ترافیک ورودی به سایت، بخصوص اگر صاحب فروشگاهی غیراینترنتی هم باشید. اهمیت این مسئله باعث شده است تا مقالات و منابع اطلاعاتی بسیاری در مورد آن نوشته شود. توصیه می‌شود با استفاده از این منابع دربارهٔ سئوی محلی بیشتر تحقیق کنید. در این مقاله تنها به ذکر چند نکته در این مورد اکتفا می‌شود:

در گوگل اقدام به ساخت پروفایل کسب‌وکار من (Google My Business) کنید؛
تمامی اطلاعاتی که از شما درخواست می‌شود را درج کنید؛
ساعات کسب‌وکارتان را طی روندی منظم به‌روز کنید؛
موقعیت جغرافیایی (محل) کسب‌وکارتان را مشخص و تأیید کنید؛
بازبینی‌های دریافتی را مدیریت کنید و پاسخگوی آن‌ها باشید؛
با قرار دادن عکس‌هایی از کسب‌وکارتان توجه بیشتری به خود جلب کنید؛
دیگر خدمات اینترنتی موجود دربارهٔ نقشه و فهرست‌های راهنما را هم بررسی کنید.

تبلیغات هزینه‌بر

حالا که کار راه اندازی سایت شما به پایان رسیده است، می‌توانید با استفاده از تبلیغات هزینه‌بر گام بلندی برای معرفی بیشتر و بهتر کسب‌وکارتان بردارید. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این باره، هزینه‌های در نظر گرفته شده برای تبلیغات دیجیتالی طی سال‌های آتی رشدی دو رقمی خواهد داشت (طبق این پیش‌بینی‌ها این رقم از ۸۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷، به ۱۲۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید). این رقم کمی نیست و یکی از نشانه‌های اهمیت تبلیغات هزینه‌بر در دنیای کسب وکار امروزی است. پیش از هر چیز بهتر است بدانیم اساسا تبلیغات هزینه‌بر چیست؟ تبلیغات هزینه‌بر به هر نوع تبلیغاتی اشاره دارد که طی آن باید بابت فضایی که به نمایش اطلاعات مرتبط با کسب‌وکارتان اختصاص داده می‌شود، هزینه‌ای پرداخت کنید.

محل نمایش تبلیغات هزینه‌بر بسته به برخی عوامل ممکن است متفاوت باشد، اما به‌طور کلی این تبلیغات پیش از تبلیغات رایگان به نمایش درمی‌آیند و محل‌های مهم‌تر به آن‌ها اختصاص داده می‌شود. برای نمونه زمانی که در گوگل به دنبال محصول یا خدماتی بخصوص جستجو می‌کنید، در نتایج جستجو چند لینک اولیه با مربع سبز رنگ کوچکی در کنارشان نمایش داده می‌شوند. در این مربع‌ها کلمهٔ «Ad» درج شده است. این لینک‌ها در واقع متعلق به سایت‌هایی است که از خدمات تبلیغات هزینه‌بر گوگل استفاده کرده‌اند، به همین خاطر لینک سایت‌شان پیش از سایر نتایج و بالاتر از آن‌ها نشان داده می‌شود. دو نوع تبلیغات هزینه‌بر وجود دارند که محبوب‌تر هستند و استفاده از آن‌ها رایج‌تر است: تبلیغات کلیکی (یا پرداخت به ازای کلیک، به اختصار PPC) و پرداخت به ازای هر هزار نمایش (به اختصار CPM).

محاسبهٔ هزینهٔ تبلیغات کلیکی همان‌گونه که از نام آن برمی‌آید به ازای کلیک‌هایی است که بر روی لینک تبلیغ می‌شود. ارزش کلمات کلیدی یا تعداد دفعات نمایش سایت در موتورهای جستجو هم در محاسبهٔ هزینهٔ نهایی این نوع از تبلیغات تأثیرگذار هستند. محاسبهٔ هزینه تبلیغات پرداخت به ازای هر هزار نمایش در سوی دیگر با استفاده از نرخ ثابتی صورت می‌گیرد که برای آن مشخص می‌شود (برای هر هزار باری که تبلیغ نمایش داده می‌شود) و فرقی نمی‌کند تعداد کلیک‌های صورت گرفته بر روی لینک تبلیغ چقدر باشد.
مقایسهٔ تبلیغات کلیکی با تبلیغات پرداخت به ازای هر هزار نمایش

هم تبلیغات کلیکی و هم تبلیغات پرداخت به ازای هر هزار نمایش می‌توانند شما را به دست‌یابی به نتایج مطلوب هدایت کنند. تنها باید معایب و مزایای هر یک از این دو نوع تبلیغات هزینه‌بر را بدانید و بر اساس نیازها و صلاحدید خود از میان‌شان یکی را انتخاب کنید:
مزایای تبلیغات کلیکی (PPC):

امکان پیگیری اثربخشی فعالیت‌ها با استفاده از آن ساده است؛
محاسبهٔ هزینه تنها بابت کلیک‌هایی است که بر روی لینک تبلیغ‌تان می‌شود؛
هر زمان بخواهید امکان آن را دارید تا هزینهٔ پرداختی بابت تبلیغات را با توجه به بودجه‌تان تعدیل کنید.

معایب تبلیغات کلیکی (PPC):

زمانی که در حال رقابت با دیگر کسب‌وکارهای حوزهٔ کاری‌تان هستید، امکان افزایش هزینهٔ تبلیغات به مرور زمان وجود خواهد داشت؛
هر کلیک لزوما برای شما سودآوری نخواهد داشت (ممکن است بازدیدکننده بدون خرید سایت‌تان را ترک کند)؛
پیگیری نرخ افزایش تبدیل با استفاده از تبلیغات کلیکی دشوار است.

مزایای تبلیغات پرداخت به ازای هر هزار نمایش (CPM):

هزینهٔ تمام‌شدهٔ کمتری برای‌تان دارد؛
سرمایه‌گذاری برای آن ساده‌تر است، چراکه پیش از شروع‌به‌کار هزینهٔ تبلیغات مشخص می‌شود؛
از قبل ضمانت می‌شود که تعداد نمایش‌هایی که بابت‌شان پرداخت می‌کنید به شما نشان داده شود.

معایب تبلیغات پرداخت به ازای هر هزار نمایش (CPM):

محاسبهٔ هزینه با تعداد کلیک ارتباطی ندارد؛ به این معنا که اگر کسی بر روی لینک تبلیغ‌تان کلیک نکند هم باید هزینه‌ای پرداخت کنید؛
امکان بی‌توجهی بازدیدکنندگان به تبلیغات بنری زیاد است؛
مسدودکننده‌های تبلیغات (یا اد بلاکرز، به انگلیسی Ad Blockers، افزونه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان از نمایش برخی تبلیغات جلوگیری کرد) می‌توانند تعداد دفعات نمایش سایت در موتورهای جستجو را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش بدهند.

چند روش مختلف وجود دارد که می‌توانید برای تبلیغات کسب‌وکارتان مورد استفاده قرار بدهید، بنابراین پیش از انتخاب از میان آن‌ها خوب تحقیق کنید. می‌توانید پیش از انتخاب روش تبلیغات چند کمپین راه اندازی کنید و روش‌های مختلف را امتحان کنید و از میان آن‌ها بهترین‌شان را انتخاب کنید.
نگاهی اجمالی به آنچه در این بخش مورد بررسی قرار دادیم

استفادهٔ بهینه و مناسب از سئو از مهمترین وظایفی است که به عهده دارید. طبق مطالب عنوان شده در این بخش باید مسائل زیر را مد نظر قرار داده باشید:

استفادهٔ مناسب از کلمات کلیدی؛
استفاده از روش‌هایی به منظور دریافت بک‌لینک؛
بهینه‌سازی عکس‌ها؛
منظم کردن تگ‌ها؛
مد نظر قرار دادن سئوی محلی؛
مد نظر قرار دادن تبلیغات هزینه‌بر.

زمان مورد نیاز برای برنامه‌ریزی به منظور افزایش ترافیک ورودی به سایت: ۳-۵ ساعت برای فعالیت‌های اولیه، پس از آن به‌صورت مداوم.
قدم‌های آتی

قدم‌های آتی-راه اندازی سایت

حالا دیگر قدم‌های اولیه و مهم برای راه اندازی سایت را برداشته‌اید، اما این پایان ماجرا نیست و برای موفقیت دائم و بیشتر کسب‌وکارتان فعالیت‌های زیادی هستند که می‌توانید بهبودشان بدهید. در ادامه نگاهی گذرا به برخی از این فعالیت‌ها خواهیم داشت:
ایمیلی مختص به کسب‌وکارتان بسازید

حتما باید آدرس ایمیل تخصصی‌ای داشته باشید که با نام برند یا کسب‌وکارتان همخوانی داشته باشد. ایمیلی این‌چنینی باعث جلب اعتماد بیشتر بازدیدکنندگان می‌شود و نشانگر این مسئله است که شما در پیگیری فعالیت‌های کسب‌وکارتان جدیت دارید.
سعی کنید با بازاریابی ایمیل بیشتر آشنا شوید

هنوز هم استفاده از ایمیل به عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش بازاریابی شناخته می‌شود. نرخ بازگشت سرمایهٔ حاصل از بازاریابی ایمیل به‌اندازه‌ای هست که ارزش وقت گذاشتن برای درست کردن خبرنامه را داشته باشد. اگر کمپین کارآمدی برای بازاریابی ایمیل خود راه اندازی کنید، می‌توانید دنبال‌کنندگان‌تان را از فعالیت‌هایتان آگاه کنید و باعث معرفی بهتر و بیشتر محصولات شوید.
به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی هم توجه داشته باشید

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردارند و اگر در یکی از این شبکه‌ها نظیر فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر و … حساب کاربری نداشته باشید، به مشکل برخواهید خورد. برقراری روابط با دیگران برای کسب‌وکاتان اهمیتی کلیدی دارد. حتی اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی باشید، این شبکه‌های اجتماعی موقعیت‌های بسیاری در اختیار شما می‌گذارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشغولیت دنبال‌کنندگان‌تان را بیشتر کنید و باعث شناخته‌شدن بیشتر برندتان شوید.
تولید محتوا طی روندی منظم را مد نظر قرار بدهید

در بخش‌های پیشین مقاله در این باره توضیحاتی ارائه شد، اما اهمیت آن به اندازه‌ای هست که بار دیگر به آن اشاره‌ای داشته باشیم. تولید محتوا طی روندی منظم برای سئوی سایت فوق‌العاده کارآمد است و می‌توانید با استفاده از آن خود را به عنوان کارفرمایی شایسته و لایق در حوزهٔ کاری‌تان معرفی کنید.
تحلیلگرهای گوگل و آزمایش کردن کارایی سایت

همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. از تحلیلگرهای گوگل و دیگر ابزارهای مرتبط با آزمایش کارایی سایت استفاده کنید و ببینید در کدام بخش‌ها نتیجهٔ بهتری کسب کرده‌اید (و کدام بخش‌ها کارایی لازم را نداشته‌اند). پس از آن به فکر گسترش فعالیت‌های کارآمدتان باشید.
امنیت اینترنتی

حالا که کار راه اندازی سایت شما به اتمام رسیده است، باید به فکر محافظت از آن باشید. توصیه می‌شود برای این منظور پروتکل اس اس ال تهیه کنید و با استفاده از آن از اطلاعات شخصی مشتری‌های‌تان حراست کنید (به‌علاوه این کار رتبهٔ سایت شما در موتورهای جست‌وجو را هم بهتر خواهد کرد). پس از آن هم باید به فکر محافظت از سایت‌تان در برابر بدافزارها، ویروس‌ها، هکرها و… باشید. سرمایه‌گذاری برای افزایش ایمنی سایت هم اقدام بسیار مهمی است که به توجه شما نیاز دارد.

chetor.com=منبع

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *