برای تصمیم‌گیری در این مورد باید ارتباط مخاطبان با موضوع مورد نظر را درنظر بگیرید. برای مثال تبلیغ اجرای زنده‌ی یک گروه موسیقی سنتی را نباید در پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها نصب کنید.

مکانی که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید، حتی در نحوه‌ی طراحی پوستر هم بسیار تأثیرگذار است. درنظر بگیرید که مخاطب مورد نظر شما معمولا در چه مکان‌هایی دور هم جمع می‌شوند یا حضور مستمر دارند، سپس برای انتخاب محل نصب پوستر تصمیم بگیرید.

دقت کنید که جایی را انتخاب کنید که درمعرض دید عده‌ی زیادی از مردم باشد. این نکته را درنظر بگیرید که پوسترهایی که در محل رفت‌وآمد مردم، در راهروها، نصب می‌شوند، توجه کمتری را جلب می‌کنند نسبت به جاهایی که مردم در انتظار به‌سر می‌برند و یک جا ساکن هستند.

برای مثال ایستگاه اتوبوس جایی است که افراد زیادی به آن رفت‌وآمد دارند و مجبورند دقایقی را در انتظار اتوبوس به‌سر ببرند. در این شرایط معمولا اطراف را نظارت می‌کنند و حتما پوستر شما را می‌بینند. پوستری که در یک ایستگاه اتوبوس نصب شده احتمالا توجه بیشتری را نسبت به پوستری که در راهروی یک مدرسه نصب شده، جلب می‌کند.

 

رنگ و نور مکان مورد نظر را درنظر بگیرید. پوستر شما باید نسبت به محیط اطرافش متمایز باشد؛ نه اینکه در انبوه رنگ و نور، پنهان شود. بعد از بررسی نور و رنگ محیط، طرح‌ها و رنگ‌هایی را برای پوستر خود انتخاب کنید که با محیط اطرافش در تضاد باشد تا توجه بیشتری را جلب کند.

در مورد پیامی که می‌خواهید با پوستر خود منتقل کنید، تصمیم بگیرید. تبلیغات در حقیقت انتقال یک ایده یا پیام در مورد محصول یا گروه خاص است. برای مثال در مورد تبلیغ نوشیدنی‌ها، بیشتر پیام‌های تبلیغاتی در ارتباط با تفریح و بیرون‌ رفتن است.

شما هم تصمیم بگیرید که تبلیغات‌تان برای مخاطب باید همراه با چه موضوعی بیان شود. برای نمونه اگر برای مغازه‌ی خود تبلیغ می‌کنید، احتمالا دوست دارید افرادی را نشان دهید که با رضایت کامل و لبخندی بر لب درحال خرید از فروشگاه‌تان هستند. به این طریق به مخاطب، این پیام را ارسال می‌کنید که خرید از مغازه‌ی شما، احساس خوبی در آنها ایجا می‌کند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *