عنوان، متن و امضا. برای طراحی یک پوستر عالی، همه‌ی این سه قسمت باید طراحی قوی داشته‌ باشند و چشم‌گیر باشند.

  • عنوان: این بخش باید به‌نحوی انتخاب شود که توجه خوانندگان را جلب کند. معمولا آن را در بالاترین جای پوستر قرار می‌دهند و از بزرگترین فونت برای آن استفاده می‌کنند. این عنوان باید کوتاه و حداکثر ۱۵ کلمه باشد. درغیر این صورت خواننده خسته می‌شود و بدون خواندن ادامه‌ی آن، پوستر را نادیده می‌گیرد. سعی کنید عبارات و جملات خوبی انتخاب کنید که پیام مناسب را در مورد محصول شما ارائه دهد و مخاطبان را وادار و تشویق کند که بقیه‌ی پوستر را بخوانند.
  • متن: زیرعنوان اصلی باید یکی دو جمله قرار بگیرد که پیام شما را منتقل کند. این قسمت باید طولانی‌تر از عنوان، باز هم به اندازه‌ای مختصر باشد که مخاطب را برای خواندن، مشتاق نگه دارد. مهم‌ترین بخش‌های این قسمت از تبلیغات، چند نکته‌ی کلیدی است که می‌خواهید به اطلاع خوانندگان برسانید.
  • امضا: اینجا همان بخشی است که نام شرکت، فروشگاه، گروه یا هر آن چیزی را که در مورد آن تبلیغ می‌کنید، عنوان می‌کنید. علاوه‌براین، همه‌ی اطلاعات لازم برای برقراری تماس مانند آدرس، تلفن، ایمیل و لینک شبکه‌های اجتماعی، وبسایت و ساعت کار را اضافه می‌کنید. این قسمت معمولا در پایین‌ترین بخش پوستر قرار می‌گیرد.

یک نرم‌افزار کامپیوتری پیدا کنید که با کمک آن بتوانید پوستر مورد نظرتان را طراحی کنید. البته می‌توانید خودتان با دست پوستر را بکشید، اما با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری، امکانات و قابلیت‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید طراحی منحصربه‌فردی داشته باشید. اگر با نرم‌افزارهای شرکت Adobe آشنا باشید و قبلا آموزش لازم را دیده باشید، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند InDesign یا Illustrator استفاده کنید. اگر کار با این نرم‌افزارها را بلد نیست با نرم‌افزارهایی که نمونه‌ی آماده دارند، کار خود را شروع کنید؛ نرم‌افزارهایی مانند Apple’s Pages یا Poster Maker.

 

 

اگر تبلیغات شما منجر به موفقیت‌تان شود، برای تبلیغات آتی فقط می‌توانید از لوگوی خود در طراحی پوستر استفاده کنید. چون مخاطبان شما از قبل با این نماد که فقط مختص شما است، آشنایی دارند و می‌دانند که چه چیزی را تبلیغ می‌کنید. برای مثال کوکاکولا یکی از موفق‌ترین نمونه‌های طراحی لوگو است.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *