بخش ۹: دارایی‌های بازاریابی

 

اینها مواردی هستند که تولید می‌شوند تا محتوای شما را برای مشتری‌هایتان بهبود بخشند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • وب‌سایت شما؛
  • تبلیغات؛
  • استعداد طراحی؛
  • عکس‌برداری HD؛
  • کارت‌های کسب‌وکار؛
  • کاتالوگ‌ها.

چیزهایی که در اختیار دارید و چیزهایی را که برای اجرای موفق استراتژی‌های ارتقا لازم است و در بخش‌های پیشین بحث شد مشخص کنید.

بخش ۱۰: استراتژی تبدیل

زمانی که افراد را در شرکت‌تان یا حوزه‌ی یکی از توزیع‌کننده‌ها جذب کردید چگونه می‌خواهید آنها را به مشتری‌هایی که پول پرداخت می‌کنند تبدیل کنید؟ شما در حوزه‌ی توزیع، کنترلی بر موارد زیر ندارید:

  • کپی‌های بهبودیافته‌ی محصول؛
  • عکس‌برداری با کیفیت بالا؛
  • گواهی افراد.

در حوزه‌هایی که در مالکیت شما قرار دارند می‌توانید آزادانه آزمایش‌های تکراری انجام دهید، برای مثال ساده کردن عمل جستجو، بهبود گزاره‌ی ارزش و در معرض دید گذاشتن ویژگی‌هایی که مشتری‌های بالقوه را متقاعد می‌کند که محصول شما را بخرند.

از چیزهایی که پیش از این درباره‌ی گروه‌های مختلف مشتری‌ها آموخته‌اید استفاده کنید و روش‌های مختلفی را امتحان کنید که ممکن است باعث خرید هرچه بیشتر از شما شود. بهینه‌سازی تبدیل، فرایندی مداوم و بسیار وسیع است و نمی‌توان آن را به‌صورت مجموعه‌ای از تاکتیک‌های مشخص بیان کرد. اما اگر می‌خواهید در اینجا چشم‌اندازی کلی داشته باشید این موارد نقطه‌ی آغاز خوبی هستند.

بخش ۱۱: همکاران قدیمی و شراکت

در اینجا به سراغ توافق‌هایی می‌روید که برای جذب مشتریان جدید یا کسب درآمد بیشتر از مشتری‌های کنونی‌ با سازمان‌های دیگر انجام داده‌اید. زمانی که همکاری مک‌دونالد و کوکاکولا را می‌بینید یا زمانی که دستگاه کنترل از راه دوری می‌خرید و باتری هم در آن وجود دارد، درواقع شاهد همکاری بین شرکت‌های مختلف هستید.

به این فکر کنید که مشتری‌های شما پیش، درحین و پس از خرید از شما چه محصولات دیگری را خریداری می‌کنند. فهرستی از شرکت‌هایی که این محصولات را تولید می‌کنند فراهم کنید و با آنها برای همکاری تماس بگیرید.

بخش ۱۲: استراتژی‌هایی برای افزایش سفارش‌ها

در این مرحله شما تلاش می‌کنید تا از هر مشتری درآمد بیشتری کسب کنید و این تلاش‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • تحویل رایگان در محل؛
  • تحویل رایگان برای مشتری‌هایی که عضو طرح‌های شما هستند؛
  • بسته‌بندی محصول؛
  • خدمات مربوط به اشتراک؛
  • افزایش قیمت‌ها.

در این بخش مطمئن شوید که از همه‌ی تحقیقات کمّی یا داده‌هایی که پیدا کرده‌اید و می‌توانند به شما کمک کنند، استفاده کرده‌اید. همچنین تخمین بزنید که پیاده‌سازی هر برنامه چقدر هزینه دارد و چه میزان بر رشد شما تأثیر می‌گذارد.

بخش ۱۳: استراتژی ارجاعی

چگونه مشتریان کنونی‌تان را تشویق می‌کنید تا محصولات شما را به مشتری‌های جدید ارجاع بدهند؟ یک طرح بازاریابی ارجاعی قوی می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی بر کسب‌وکار شما بگذارد. البته چنین طرحی مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و اطمینان از این موضوع است که پاداش شما برای مشتری‌ کنونی و مشتری جدید واقعا ارزشمند است.

مشخص کنید که کدام بخش از مشتری‌ها بهترین پاسخ را به برنامه‌ی بازاریابی ارجاعی می‌دهند و چه کارهایی باید انجام دهید تا این برنامه به بهترین شکل اجرا شود. برای مثال شاید کار با مشتری‌هایی که زیاد از شما خرید می‌کنند نقطه‌ی شروع خوبی باشد.

بخش ۱۴: برون‌یابی مالی

در اینجا خلاصه‌ای از همه‌ی هزینه‌هایی که در مراحل قبل انجام شده است و همچنین میزان نرخ رشد و خط زمانی هر مرحله بیان می‌شود. گرچه این برون‌یابی صددرصد دقیق نیست اما چشم‌انداز خوبی از استراتژی کلی بازاریابی شما و اهدافی که به دست می‌آید فراهم می‌کند.

با جلو رفتن درطول سال، روی این اسناد کار کنید و اسنادی موازی ایجاد کنید که موفقیت یا شکست کمپین‌های مختلف را نشان بدهد. اگر خوش‌شانس باشید حتی ممکن است بیش از چیزی که انتظار داشته‌اید درآمد کسب‌ کنید و بتوانید بودجه‌ی بیشتری را به سال بعد اختصاص بدهید.

نتیجه

برای ایجاد یک طرح بازاریابی کامل، باید کارهای بسیار زیادی انجام داد. برای کارآفرینانی که به‌تازگی کار خود را شروع کرده‌اند و امید‌وار هستند که در آینده‌ی نزدیک به یک شرکت بزرگ تبدیل شوند، بسیار مهم است که بدانند کدام طرح‌ها برای ورود به بازار با موفقیت بیشتری همراه هستند.

همچنین بودجه‌ی شما خیلی سریع به پایان می‌رسد، درنتیجه اگر کار خود را تازه شروع کرده‌اید توصیه‌ی ما این است که کار خود را با تعداد کمی از کانال‌ها آغاز کنید و برای توسعه‌ی کار صبر کنید تا سود خوبی نصیب‌تان شود.

اما اگر یک شرکت جاافتاده هستید و از کانال‌ها زیادی برای بازاریابی استفاده می‌کنید، بررسی کنید که کدام کانال‌ها و بخش‌ها به اندازه‌ی کافی سودده نیستند و شما تنها وقت‌تان را در آنها تلف می‌کنید.

صرف‌نظر از اینکه شرکت شما چقدر سرمایه‌ دارد، هرگز سعی نکنید که بدون در اختیار داشتن یک طرح بازاریابی دقیق، کسب‌وکار‌تان را راه‌اندازی کنید.

برگرفته از : چطور دات کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *