In marketing strategy, cannibalization refers to a reduction in sales volume, sales revenue, or market share of one product as a result of the introduction of a new product by the same producer.
در استراتژی بازاریابی، همجنسخواری به معنای کاهش حجم فروش، درآمد فروش یا سهم بازار یک محصول در نتیجه معرفی یک محصول جدید توسط همان تولید کننده است.
گاهی سهوا اتفاق میافتد ، مانند هنگامی که تصمیم میگیرید بازار خود را توسعه دهید و در مناطق جغرافیایی جدید فعالیت کنید ، اما در واقع با از دست دادن تمرکز بر روی فروش حال حاضر در منطقهی کنونی ، فروش حال حاضر نیز کاهش مییابد.
و گاهی نیز عمدا اتفاق میافتد ، مانند هنگامی که میدانید با پیشرفت تکنولوژی و … به زودی سایر رقبا محصول شما را میبلعند. مانند آنچه همه روزه با ظهور ورژنهای جدید از نرم افزار یا گوشی تلفن همراه شاهد آن هستیم.
در واقع همجنس خواری اگر هوشمندانه انجام شود، میتواند ترکیب همزمان پیوستگی و تغییر را ایجاد کند.
از یک سو مشتریان میبینند که همچنان آن شرکت در بازار حضور دارد و زنجیرهی پیوستهای از محصولات را تولید میکند (که به نوعی تایید طراحی قبلی و محصول قبلی است) و از سوی دیگر، تغییراتی هم ایجاد میکند تا مشتری از اینکه محصول جدیدی را در اختیار خواهد داشت، احساس رضایت کند.
دیدگاهتان را بنویسید