اگر در کسب‌وکاری که راه ‌انداخته‌اید نوپا هستید، ممکن است برای معرفی خودتان به مردم راه سختی در پیش داشته باشید. یک راه عالی برای ساخت جایگاهی ویژه برای کارتان و باز کردن سر گفتگو، ارائه‌ی نمونه‌ها و جایزه‌هایی است که به مردم می‌دهید.

سعی کنید با اعضای راضی از گروه هدف‌تان ارتباط برقرار کرده و در ازای نوشتن یک نقد‌ یا شرح محصول و اشتراک‌گذاری آن در صفحات اجتماعی، محصول‌تان یا نمونه‌ای از آن را به عنوان تشکر تقدیم آنها کنید.

کسانی که در این کار با شما مشارکت کنند وسیله یا تجربه‌ای جالب و جدید را از طرف شرکت‌تان دریافت خواهند کرد تا با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در طی چنین فرایندی هم شما دیده می‌شوید و اعتمادها را به خود جلب می‌کنید و هم آنها سود می‌برند، این یک برد دو طرفه است. شما قرار نیست که ناگهان همه‌ی موجودی کالای خود را در این فرآیند به دیگران بدهید بلکه محصولات خود را در اختیار تعداد کمی‌ افراد منتخب قرار می‌دهید که این کار می‌تواند در نقش بازاریابی برای شما عمل کند.

۷. در مراسمی ‌که گروه هدف شما در آن حضور دارد اسپانسر شوید

هر صنعتی مراسم مخصوص به خود را دارد، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌های سالیانه‌ی داخلی و بین‌المللی، برای مثال در فناوری و نوآوری، نفت و گاز و صنایع پتروشیمی، روبوکاپ، مواد شوینده و تجهیزات مرتبط، صنایع غذایی و ماشین‌آلات مرتبط. در این شرایط مگر در حالتی که قرار است مراسم توسط یک شرکت منفرد اجرایی شود، معمولا برنامه‌ریزان سعی می‌کنند برای اجرای مراسم اسپانسر جذب کنند.

در چنین موقعیت‌هایی، فرصتی بسیار عالی برای بازاریابی جاویژه (niche marketing) برای‌ شما فراهم است. دفعه‌ی بعد که خواستید در مراسمی‌ مرتبط با صنعت‌تان شرکت کنید به دنبال یک جای خالی برای اسپانسر شدن بگردید. کار بهتری هم وجود دارد، بپرسید آیا می‌توانید برنامه‌ای برای ارائه‌ی محصول‌تان داشته باشید و اگر امکان این کار نبود برنامه‌ای برای معرفی شرکت‌تان، تا بتوانید شرکت‌کنندگان در مراسم را برای مراودات بعدی ترغیب کنید. مشارکت به عنوان اسپانسر در مراسم مختص به صنعت‌تان در کنار اینکه نام خوبی از شما به جا می‌گذارد، امکان ملاقات و دیدار با گروه هدف بازاریابی و برقراری ارتباط و ساختن مسیرهای جدید را برای‌تان فراهم می‌آورد.

بودجه‌ی بازاریابی ‌اندک شما نباید مانع به نمایش گذاشتن استارتاپ شما شود. تلاش برای ‌ایجاد ارتباطات، مراسم، مهارت‌ها و وبسایتی خاص می‌تواند تغییر غیرمنتظره‌ای را در کسب‌وکارتان ‌ایجاد کند. شما از چه استراتژی خلاقانه‌ای برای بازاریابی و در معرض دید قرار دادن کسب‌وکارتان استفاده خواهید کرد؟

برگرفته از: سایت چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *