بخشی از وفاداری من به برند مورد علاقه‌ام به خاطر اینه که با بعضی عقاید شخصیم هم مطابقت داره. این‌ قبیل برندها ارزشش رو دارن که همیشه حمایت‌شون کنم.

این روزها مشتریان خیلی آگاهانه‌تر رفتار می‌کنند و انتظارات متفاوت‌تری از برندها دارند. امروزه از برندها انتظار می‌رود، فارغ از منفعت‌های مالی به جلب رضایت گروه‌های مردمی خاص نیز توجه نشان دهند. علت وفاداری برخی مشتریان به یک برند از هم‌سو بودن آن برند با عقاید شخصی‌شان ناشی می‌شود.

هم‌سو شدن برندها با عقاید شخصی اقلیت‌ها به‌ویژه در موفقیت کسب‌وکارهای کوچکی که بتوانند بر پایه‌ی بازاریابی جاویژه (برآورده ساختن نیازهای یک بازار هدف حاشیه‌ای) جلو بروند، نقش بسزایی دارد. مثلا برندهای مواد غذایی‌ که در تولید محصولات‌شان از مواد اولیه‌ی محلی استفاده می‌کنند، مروج ارزش‌هایی هستند که به‌طور حتم مورد توجه حامیان جنبش مواد غذایی محلی قرار خواهد گرفت. حامیان این جنبش ترجیح می‌دهند صرفا از مواد غذایی کشت شده یا تولید شده در منطقه‌ی جغرافیایی خودشان تغذیه کنند.

هم‌سو شدن با عقاید شخصی اقلیت‌ها در موفقیت کسب‌وکارهای بزرگ نیز بی‌تأثیر نیست. مثلا هول فودز (Whole Foods) از جمله موفق‌ترین برندهایی است که توانست توجه گروه خاصی از مشتریان را به خود جلب کند که طرفدار محصولات ارگانیک هستند. این برند هم اکنون به یکی از مطرح‌ترین سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای با فروش بالا تبدیل شده است. در نتیجه اگر کسب‌وکار خود را بر اساس اصول اخلاقی پیش ببرید، علاوه بر اینکه در روابط کاری‌تان بهبود حاصل خواهد شد، صداقت و خلوص نیت‌تان نیز بر مشتریان آشکار می‌شود.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *