به نظرم همه‌ی برندها باید حساب توئیتر داشته باشن و افرادی رو هم بذارن که ۲۴ ساعته حساب توئیترشون رو اداره کنن. این طوری هر مشتری خیلی زود جوابش رو می‌گیره و احساس می‌کنه که عضوی از خونواده‌ی بزرگ اون برنده. وقتی یه برندی خیلی زود به توئیت‌هام جواب می‌ده، بیشتر دلم می‌خواد محصولاتش رو دنبال کنم.

در دنیای کسب‌و‌کار امروز، شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در رسیدگی به امور مشتریان دارند. این روزها اگر مشتری اعتراضی داشته باشد، کمتر پیش می‌آید اعتراضش را از طریق ارسال نامه گوشزد کند، چرا که برقراری ارتباط از طریق رایانامه و شبکه‌های اجتماعی به مراتب کم‌زحمت‌تر است. اما شبکه‌های اجتماعی فقط مختص دریافت اعتراضات نیستند، بلکه برندها می‌توانند با حضور مستمر در این شبکه‌ها به مشتریان‌شان نشان دهند که همیشه برای خدمت‌رسانی حاضرند.

در سال‌های اخیر، بازار کسب‌و‌کارهای محلی نظیر بقالی‌هایی که عمده‌ی مشتریان‌شان اهالی محل هستند، از رونق افتاده است. صاحبان این‌گونه کسب‌و‌کارهای کوچک‌مقیاس تک به تک جوابگوی مشتریان هستند و اهالی محل را به چشم یک خانواده می‌بینند. درست است که صاحبان برندهای بزرگ نمی‌توانند با تک‌تک مشتریان‌ جداگانه ارتباط برقرار کنند، اما همین که در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشند، مشتری احساس اطمینان و دلگرمی پیدا خواهد کرد.

به برندها توصیه می‌شود پاسخگویی سریع و شفاف را از خیریه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی یاد بگیرند. مثلا صلیب سرخ آمریکا سؤالات بسیار زیادی پیرامون اهدای کمک‌های مردمی در صفحه‌ی فیسبوک خود دریافت می‌کند و همیشه به این سؤالات در سریع‌ترین زمان و البته کامل و مؤدبانه پاسخ می‌دهد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *