نمی‌توان انکار کرد که هر روزه محتوای ویدئویی بیشتر و بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنیم. ۴۵ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان، بیش از یک ساعت در هفته ویدئوهای فیسبوک و یوتیوب را تماشا می‌کنند. درباره کاربران ایرانی در اینستاگرام این آمار نیز بیشتر به‌نظر می‌رسد. به این دلایل و دلایل قانع‌کنندهٔ دیگر، شبکه‌های اجتماعی راه‌های بیشتری برای ایجاد و ارائهٔ ویدئو در اختیار تبلیغ‌کننده‌ها و منتشرکننده‌های محتوا قرار می‌دهند.

وب‌سایت‌های اشتراک ویدئویی همچون یوتیوب یا آپارات و نماشا و… سال‌هاست که فضای تبلیغات ویدئویی می‌فروشند، اما مدام درحال بهبود پیشنهادهایشان هستند. این وب‌سایت‌ها امروزه به تبلیغ‌کننده‌ها اجازه می‌دهند که ویدئوهای خود را در نتایج جست‌وجوی کاربران هم ارائه کنند. همچنین امکان افزایش بازدید ویدئو با پرداخت هزینه را هم فراهم کرده‌اند.

مطالبی که بیان شد و نیز بسیاری از شواهد دیگر نشان‌دهنده آن است که تبلیغات از طریق ویدئوها روند رو به رشدی دارد که تا چند سال‌ آینده نیز این رشد متوقف نمی‌شود. بنابراین سعی کنید استراتژی مناسبی در زمینه بازاریابی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها داشته باشید.
ویدئوهای زنده

از نخستین باری که فیسبوک امکان پخش ویدئوی زنده را در وب‌سایت خود، با فیسبوک لایو (Facebook Live) در آوریل سال ۲۰۱۶ فراهم کرد، چشم‌انداز تبلیغات ویدئویی دستخوش تغییر بزرگی شد. قبل از آن، توئیتر با خریداری و ادغام پریسکوپ (Periscope)، اپ موبایل جدیدی را روانهٔ بازار کرده بود و اینستاگرام نیز، امکان استوری و لایو را راه‌اندازی کرده است. استوری‌های اینستاگرام هم مانند اسنپ‌چت، این امکان را به کاربر می‌دهند تا عکس و ویدئویی منتشر کند که تا ۲۴ ساعت قابل‌مشاهده باشد، اما اینستاگرام با تعبیهٔ امکان پخش زنده، اپ خود را متمایز کرده است. علاوه‌براین موارد که به‌راحتی در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد، آپارات و چندین سایت دیگر نیز در داخل کشور ارائه‌دهنده سرویس لایو هستند.

این انقلاب در تبلیغات ویدئویی که امکان تعامل شخصی‌تر با کاربران را فراهم می‌کند، در فهم این نکته خیلی اهمیت دارد که چرا شرکت‌های بسیاری تصمیم می‌گیرند هزینه‌های تبلیغاتی بیشتر و بیشتری را صرف کانال‌های اجتماعی کنند. برندهای بزرگ روی این تغییرات در مصرف اطلاعات سرمایه‌گذاری می‌کنند تا استراتژی‌های تبلیغات آنلاین خود را بهبود ببخشند. برای مثال، شرکت خُرده‌فروشی لاوز (Lowe’s)، پیشنهادهای جمعهٔ سیاه خود را از طریق فیسبوک لایو به ۳۲۰۰۰ مخاطب ارائه کرد و نسخهٔ ضبط‌شدهٔ این ویدئو هم طی چند روز پس از پخش زنده، ۸۹۱۰۰۰ بار مشاهده شد. حتما دیده‌اید که فروشگاه‌های بزرگ آنلاین ایران مثل دیجی‌کالا و بامیلو نیز کمپین‌هایی مثل حراجمعه یا جشنواره یلدای خود را به‌طور مشابه تبلیغ کرده‌اند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *