واقعیت افزوده (Augmented Reality) یکی از ابتکاری‌ترین شکل‌های تبلیغات آنلاین تا به امروز است که دنیای دیجیتال را با دنیای حقیقی ادغام می‌کند و تجربه‌ای رقم می‌زند که حتی باهوش‌ترین مصرف‌کننده‌ها را هم غافلگیر می‌کند.

ماهیت تعاملیِ واقعیت افزوده جذاب است و شرکت‌کننده‌ها را کاملا غافلگیر کرده، روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و حتی گاهی اوقات باعث می‌شود کمپین مربوطه دنیا را در بر بگیرد. بیشتر کمپین‌ها بر این اساس هستند که کاربرها گوشی‌های هوشمند خود را روی اشیای مشخصی می‌گیرند تا ویدئویی سه‌بُعدی نمایش داده شود، چه آن شیء برگه‌ای تبلیغاتی باشد و چه یک فنجان قهوه.

بنابر تحقیقات نیلسن (Nielsen) ۹۷ درصد از نسل جوان گوشی هوشمند دارند و این باعث می‌شود چنین استراتژی‌های تبلیغات آنلاینی برای کاربران، و به‌ویژه کاربرانی بسیار دسترس‌پذیر باشد که همیشه هم مشتاق دیدن تبلیغات سنتی نیستند.

یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های واقعیت افزوده، فضای آن برای رشد و گسترش است. شاید هنوز خیلی تجربی باشد، اما شواهد حاکی از اثربخشی این استراتژی هستند. بنابر آمار دلویت (Deloitte) ۸۸ درصد از شرکت‌های بازار میانه، شکل‌هایی از واقعیت افزوده یا مجازی را در کسب‌وکار خود اجرا می‌کنند.

مخاطب خود را آگاهانه انتخاب کنید

وقتی کمپین تبلیغات آنلاین بعدی خود را طرح‌ریزی می‌کنید، کاربرانی را مد نظر قرار بدهید که کاربر هدفتان هستند و ببینید کدام استراتژی‌ها منجر به پاسخگویی آن دسته از کاربرها به کمپین شما خواهند شد. استراتژی‌های تبلیغات آنلاینی که در بالا عنوان شدند، همگی روی رابطهٔ فعلیِ و البته در حال تکاملِ مصرف‌کننده و برند تمرکز دارند.

مؤثرترین روش‌های آنلاینی که امروزه به کار می‌روند، عموما به‌عنوان بخشی از همان کمپین‌هایی اجرا نمی‌شوند که زمانی برای فروش مستقیم به‌کار می‌رفتند، بلکه برای افزایش تعامل با برند استفاده می‌شوند. تبلیغ‌کننده‌ها باید همیشه بپرسند چگونه می‌توان موانع موجود بین برندشان و کاربران را از بین برد. چگونه می‌توان به شخصیت خریداران دست یافته و با آن‌ها ارتباط برقرار کرد؟

وب‌سایت‌هایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا در کمپین تبلیغات آنلاین بعدی خود پیشرفت بهتری داشته باشید، از علم داده‌های اقدام‌پذیر برای تحلیل رفتار کاربر استفاده کرده و کمپین‌هایی ایجاد کنید که در سرتاسر اکوسیستم دیجیتال به مصرف‌کننده دست یافته، و در این مسیر، تفکر و مخاطب‌های جدیدی هم به دست آورید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *