دیگر کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که از شبکههای اجتماعی استفاده نکند. شبکههای اجتماعی نهتنها زندگی مردم را تغییر دادهاند، بلکه انقلابی در بازاریابی بودهاند. هر کسبوکاری که استراتژی مناسبی برای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی تدوین کند، مزیتهای بیشماری به دست میآورد. در این مقاله، آخرین استراتژیهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی را بررسی کردهایم و ۱۰ نکته کاربردی از دل آنها بیرون کشیدهایم.
چرا کسبوکارها به بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی نیاز دارند؟
آمار نشان میدهد فیسبوک هر ماه بیش از ۴.۵میلیارد بازدیدکننده دارد و روزانه ۵۰۰میلیون کاربر در اینستاگرام فعال هستند، پس کسبوکارهایی که برای فضای مجازی استراتژی ندارند، فرصت خوبی را از دست دادهاند.
استراتژی مناسب بازاریابی در شبکههای اجتماعی باعث میشود:
- برند شما در بازار هدف شناخته شود؛
- بازار هدف گستردهتر و مخاطبان بیشتر پیدا کنید؛
- با مخاطبان ارتباطات قدرتمندتری برقرار کنید؛
- ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند؛
- حجم فروش و درآمدتان زیاد .