فعالیت در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از ابزار مناسب ساده‌تر می‌شود. برخی از این ابزار توسط خود پلتفرم‌ها ایجاد شده‌اند، مثلا اینسایت (Insight) ابزاری است که به کمک آن می‌توانید رفتار کاربران اینستاگرام را تحلیل کنید. برخی از ابزارها نیز توسط شرکت‌های مختلف توسعه داده شده‌اند و می‌توانید با خرید اشتراک از آنها استفاده کنید.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی مانند ساختن یک ساختمان است. ابتدا باید پایه را بچینید و سپس با استفاده از ابزار و ایده‌ها تکمیلش کنید. با استفاده از ابزار می‌توانید امور جزئی مربوط به شبکه‌های اجتماعی را واگذار و خودتان روی فرایندهای کلی تمرکز کنید. مثلا به‌جای اینکه هر روز سر یک ساعت مشخص پست بگذارید، این کار را به یک ربات واگذار کنید و خودتان روی تولید محتوای حرفه‌ای متمرکز شوید.

۱۰. تبلیغ کنید

حتی جذاب‌ترین محتواها هم اگر دیده نشوند نتیجه‌ای نخواهند داشت. تبلیغات حرفه‌ای و مناسب، بازدید شما را چندین برابر می‌کند و در نتیجه درآمدتان را افزایش می‌دهد. تولید محتوای حرفه‌ای و تبلیغات هوشمندانه دو کفه ترازوی موفقیت در شبکه‌های اجتماعی هستند و باید در تعادل باشند.

موفقیت در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی تنها با تولید محتوای حرفه‌ای و بدون تبلیغات، شایعه است.

کلام آخر

کار با شبکه‌های اجتماعی و جلب اعتماد کاربران ساده نیست، اما اهمیت زیادی دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.برای موفقیت در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی باید به‌روز باشید و از ترندها مطلع شوید. در حال حاضر آمار نشان می‌دهد محتواهای ویدئویی و استوری‌های اینستاگرام بیشترین بازدهی را برای کسب‌وکارها دارند، اما ممکن است تا چند ماه آینده روال کار تغییر کند.

برگرفته از : چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *