چه صاحب کسب‌وکاری تازه تأسیس و گمنام باشید چه تجارتی باسابقه و مشهور، برای پیشرفت و موفقیت باید از تمام امکانات در اختیار بهره ببرید. شاید قدرت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم گرفته باشید و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به نظرتان کاری بیهوده و غیرحرفه‌ای باشد؛ شاید هم از اهمیت آن آگاه هستید، اما تصور می‌کنید نیازی به این کار نیست، زیرا بدون آن هم می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. فراموش نکنید برای دست‌یابی به مدارج بالاتر یا حتی حفظ موقعیت‌ فعلی‌تان باید با دیگران رقابت کنید و برای پیروزی در این رقابت باید به‌روز و از مزایا و معایب هر رویکرد آگاه باشید. این نوشته اهمیت و مزایای بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی را برایتان تشریح می‌کند.

از نظر بعضی کارآفرینان بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی قدم بزرگی است که جوی قدرتمند، اما گذرا ایجاد می‌کند و هنگامی که سوژه‌ی موردنظر مرکز توجه مخاطبان است باید از آن نهایت استفاده را برد. برای بعضی دیگر بازاریابی در این بستر شعار ناکارآمدی‌ است که آموختن آن بسیار پیچیده و دشوار است.

از آنجا که این شیوه‌ی بازاریابی به سرعت همه‌گیر شده است، بسیاری از بازاریابان عقیده دارند بازاریابی در شبکه های اجتماعی صرفا جلب توجه موقتی و در نتیجه بی‌فایده‌ است. البته آمارها خلاف این عقیده را نشان می‌دهند؛ طبق آمار هاب‌اسپات (HubSpot: شرکت بازاریابی تحت وب) ۹۲ درصد از بازاریابان، در سال ۲۰۱۴، گفته‌اند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در حرفه‌ی آنها مهم است و ۸۰ درصد از بازاریابان نشان داده‌اند اقدامات تبلیغاتی‌شان ترافیک وبسایت‌ها را افزایش داده است. همچنین طبق آمار شرکت بازرسی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Examiner)، در حال حاضر ۹۷ درصد از بازاریابان از شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند، اما ۸۰ درصد از بازاریابان مطمئن نیستند شبکه‌های اجتماعی بهترین ابزار قابل استفاده باشند.

این آمار پتانسیل عظیم بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای افزایش نرخ فروش ثابت می‌کند، همچنین نشان می‌دهد درک صحیحی برای دست‌‌یابی به نتیجه‌ی مطلوب از این روش وجود ندارد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *