اهداف را براساس مشتریان به بخشهایی تقسیم کنید:
- مشتریان جدید: اهدافی که تعریف میکنید مشتریانی را که برای اولین بار به خرید میپردازند نیز پوشش بدهد.
- مشتریان فعلی: خدمات و محصولاتی را که به مشتریان فعلی ارائه میدهید، توسعه بدهید.
- مشتریان قبلی: اهدافی در نظر داشته باشید که مشتریان سابق را بهسمت شما بازگرداند.
اهداف را براساس فعالیتها تقسیمبندی کنید:
- ارتباطات جدید: به شما نشان میدهند که اثرگذاری تیم فروشتان در زمینهی ایجاد علاقه در مشتریان بالقوه چگونه عمل کرده است.
- جلب مشتریان بالقوه: به شما نشان میدهد که تیم فروش شما در جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل چگونه عمل میکند.
- ارتباطات مشتریان: به شما نشان میدهد که تیم فروش شما در ایجاد و حفظ تعامل با مشتریان فعلی، تا چه حد تأثیرگذار بوده است.
برگرفته از : سایت چطور دات کام
دیدگاهتان را بنویسید