در این بخش طرح کلی‌تان برای پیشنهاد فروش را بررسی می‌کنید، خلاصه‌ای از کانال‌های توزیع موجود و کانال‌های جدیدی را که می‌خواهید اضافه کنید به دست می‌آورید و مشخص می‌کنید که چگونه بر رشد شما تأثیر می‌گذارند. در اینجا جایگاه‌تان را با توجه به هر کدام از کانال‌های بازاریابی و طرح‌های خاص و دقیقِ هر کانال بررسی می‌کنید. مهم است که هزینه و زمانی را که هر کانال به خود اختصاص می‌دهد و تأثیر آن را بر رشد محاسبه کنید. مطمئن شوید که همه‌ی کانال‌های ممکن را که شامل موارد زیر می‌شوند بررسی کرده‌اید، اما خود را به این کانال‌ها محدود نکنید:

  • شرکا؛
  • SEO؛
  • فیس‌بوک؛
  • ارجاعی؛
  • خیابان؛
  • نشریات؛
  • رادیو؛
  • تلویزیون؛
  • ایمیل مستقیم؛
  • فروشگاه‌های خرده‌فروشی؛
  • وبلاگ‌ها؛
  • رسانه‌های اجتماعی دیگر.

لطفا توجه داشته باشید که هر یک از این کانال‌ها هزینه‌ای به همراه دارند. برای اینکه بتوانید پیوند ورودی و کلمات کلیدی مناسبی ایجاد کنید لازم است تا افرادی را استخدام کنید که به‌خوبی در این کار مهارت داشته باشند.

برای کارآفرینانی که در ابتدای کار هستند استفاده از کانال‌هایی که به نظر رایگان و آسان می‌آیند می‌تواند چالش بزرگی باشد چرا که باید در میان کسب‌وکارهای ریز و درشت خود را مطرح کنند.

ممکن است بخواهید برای هر حوزه‌ای که تحت بازاریابی آنلاین قرار می‌گیرد مدارک جدایی درست کنید تا هر یک از این طرح‌ها به‌صورت مجزا دنبال شوند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *