۳. تحلیل رقابت

شما در این مرحله رقبای اصلی‌تان را در بازارهای یکسان بررسی می‌کنید.

باید رقبای مستقیم را بررسی کنید:

  • بازار هدفی که به آن خدمت‌رسانی می‌کنند؛
  • ویژگی‌های محصولات؛
  • قیمت‌گذاری؛
  • پیشنهادهای ویژه؛
  • توزیع و شبکه‌ی توزیع؛
  • خدمات پیشنهادی.

همچنین ممکن است که بخواهید درباره‌ی نقاط ضعف و قوت ‌آنها بحث کنید؛ از جمله:

  • وضعیت مالی؛
  • درک بازار هدف؛
  • توانایی‌های تحقیق و توسعه.

همچنین انجام تحلیل SWOT روی رقبای‌تان می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد، چرا که می‌تواند چشم‌انداز خوبی از نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌های آنها در اختیار شما قرار دهد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *