۳. تحلیل رقابت
شما در این مرحله رقبای اصلیتان را در بازارهای یکسان بررسی میکنید.
باید رقبای مستقیم را بررسی کنید:
- بازار هدفی که به آن خدمترسانی میکنند؛
- ویژگیهای محصولات؛
- قیمتگذاری؛
- پیشنهادهای ویژه؛
- توزیع و شبکهی توزیع؛
- خدمات پیشنهادی.
همچنین ممکن است که بخواهید دربارهی نقاط ضعف و قوت آنها بحث کنید؛ از جمله:
- وضعیت مالی؛
- درک بازار هدف؛
- تواناییهای تحقیق و توسعه.
همچنین انجام تحلیل SWOT روی رقبایتان میتواند ایدهی خوبی باشد، چرا که میتواند چشمانداز خوبی از نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای آنها در اختیار شما قرار دهد.
دیدگاهتان را بنویسید