۲. شبکه‌ی توزیع‌کنندگان

بررسی کنید که محصولات شرکت شما چگونه توزیع می‌شوند (یا خواهند شد). آیا ارزش دارد که مشخص کنید که کدام منابع ترافیکی در گذشته بیشترین فروش را برای وب‌سایت‌تان به همراه آورده‌اند؟ (برای مثال تبلیغات فیس بوک، اینستاگرام، جستجوی طبیعی و غیره).ر ر یک از این شبکه‌ها را در شبکه‌ی توزیع درنظر بگیرید و چشم‌اندازی کلی از عملکردشان به دست آورید. مطمئن شوید که نیازها و مزایایی را که توزیع‌کنندگان به‌دنبالش هستند فراهم کرده‌اید. این موارد ممکن است شامل هزینه‌ی ارجاع برای سایت‌های فروشی مانند آمازون یا نیاز به پیشنهاد‌های خاصی برای برخی از خرده‌فروش‌ها باشد.

همچنین نقش محصول‌تان را در کسب‌وکار توزیع‌کننده درنظر بگیرید:

  • چقدر برای استراتژی آنها مهم است؟
  • جایگاه آن در رقابت‌ میان توزیع‌کننده‌ها چگونه است؟
  • چگونه خرید انجام می‌دهند و چه کسی روی تصمیم خرید آنها تأثیر می‌گذارد؟

زمانی که توزیع‌کنندگان را ارزیابی می‌کنید مطمئن شوید که نوع توزیع‌کننده، اندازه‌ی آنها، منطقه‌ی جغرافیایی و بازاری را که به آن خدمت‌رسانی می‌کنند فهرست می‌کنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *