یکی از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام استفاده از ربات‌هاست. ربات‌های فعال در اینستاگرام قابلیت‌های زیادی دارند، اما مانند یک شمشیر دو لبه‌ عمل می‌کنند. آنها می‌توانند به جای شما قسمتی از کارهای مهم را انجام دهند و موجب صرفه‌جویی در زمان شوند. ربات‌ها می‌توانند به صفحات مرتبط بروند و دنبال‌شوندگان آنها را دنبال کنند و برای آنها لایک و کامنت بگذارند. فعالیت این ربات‌ها را می‌توان با روش‌های گوناگونی تنظیم کرد و حتی از فعالیت آنها گزارش گرفت. شاید فکر کنید این کار اخلاقی نیست و ممکن است پرستیژ برند شما را کاهش دهد؛ تاحدی درست فکر می‌کنید. این کار در بلندمدت به برند شما صدمه می‌زند. اینکه کاربران تبلیغات شما را ببینند و به شما بپیوندند، بسیار متفاوت است از حالتی که شما را در لیست کسانی ببینند که درخواست داده‌اند (فهرست Follow Request).

اما قسمت بد داستان مانده است. توسعه‌دهندگان اینستاگرام فکر این موارد را کرده‌اند و اگر زیاد از ربات‌ها استفاده کنید اینستاگرام متوجه این موضوع می‌شود و شما را کمتر نمایش می‌دهد (Shadowban). در صورت بروز این اتفاق هشتگ های شما در نتایج اینستاگرام نمایش داده نمی‌شوند. پس در به‌کارگیری این ربات‌ها بسیار محتاط عمل کنید و اگر هم مجبور شدید با فاصله‌ی زمانی زیاد و به مدت خیلی محدود از آنها استفاده کنید.

۴. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

این تبلیغات معمولا هزینه‌های زیادی دارند و مناسب برندهای بزرگ‌تر هستند. متأسفانه در ایران امکان استفاده از این سرویس به صورت مستقیم وجود ندارد. پس اگر تمایل به استفاده از این روش برای تبلیغات در اینستاگرام دارید باید یا از واسطه‌های خود در خارج از ایران یا از آژانس‌های واسطه‌ی معتبر در ایران کمک بگیرید. اگر سراغ این آژانس‌ها می‌روید حتما با افرادی که همکاری کرده‌اند صحبت کنید تا از کیفیت و نتایج تبلیغات اطمینان پیدا کنید. بسیار مراقب باشید چرا که انجام این نوع از تبلیغات در ایران ریسک زیادی دارد؛ اگر اینستاگرام متوجه این موضوع بشود، نه‌تنها هزینه‌ی پرداختی شما سوخت می‌شود، بلکه به علت عدم رعایت قوانین به شما امتیاز منفی خواهد داد! در صورتی هم که نمی‌توانید یا نمی‌خواهید این ریسک را بپذیرید دانستن کلیت این فرایند خالی از لطف نیست.

در این نوع از تبلیغات در اینستاگرام کلمه‌ی حمایت شده یا اسپانسر شده (Sponsored) در بالای پُست تبلیغاتی نمایش داده می‌شود و باتوجه به انتخاب شما امکانات دیگری هم در این پُست تبلیغاتی ممکن است وجود داشته باشد. در این روش، کسب‌وکارها می‌توانند براساس مکان، جنسیت، رده سنی، زبان، علایق و … مخاطبان هدف خود را مشخص کنند. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، مطابق شکل در چند دسته انجام می‌گیرند. اینستاگرام از شما می خواهد هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید.

برگرفته از : چطور دات کام


 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *