یکی از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام که تأثیر به‌سزایی در برندینگ شما دارد، اینفلوئنسر مارکتینگ یا استفاده از اینفلوئنسرها (Influencer) در فضای اینستاگرام است. حوزه‌هایی که درحال حاضر بیشترین بخش تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار) را به خود اختصاص داده‌اند؛ عبارتند از سبک زندگی، سفر و گردشگری، مدوزیبایی، آشپزی، دکوراسیون، عکاسی و…. . این افراد به دو صورت کمدی و جدی در این شبکه‌‌ی اجتماعی فعالیت می‌کنند. اولین قدم برای انتخاب درست، تعیین میزان جدیت اینفلوئنسر- فرد تأثیرگذار- است. این جدی‌بودن را متناسب با مشتریان هدف‌تان و خدمات و محصولی که ارائه می‌کنید، مشخص کنید.

 

 

افرادی را اولویت قرار دهید که به صورت جدی در حوزه‌ی خاصی تأثیرگذارند. ممکن است این افراد شوخ‌طبع هم باشند، اما منظور از جدی‌بودن این است که می‌توانند در آن حوزه به‌صورت تخصصی نظر دهند و حرفشان مورد تأیید دنبال‌کنندگان‌شان یا همان فالوورها (Follower) است و حتی منجر به اقدام می‌شود.

در انتخاب افراد طنزپرداز دقت بیشتری به خرج دهید. افراد طنزپرداز به‌طور معمول دنبال‌کنندگان بیشتری دارند و برای موارد عمومی که بازار هدف بسیار گسترده‌ای دارند مناسب‌اند، اما مراقب باشید شیرین‌کاری‌های این طنز پردازها به هویت برند شما صدمه نزنند. قبل از هر اقدامی از سمت آنها برای تولید پُست تبلیغاتی، محتوای آن تبلیغ و خط قرمزها را مشخص کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که اگر از آن افراد به‌عنوان اینفلوئنسر استفاده کنید، تصویر برندتان نزد دیگر بخش‌های بازار هدف‌تان مخدوش نخواهد شد؛ به زبان ساده بخواهیم بگوییم ممکن است بعد از اجرای این تبلیغات توسط اینفلوئنسر مورد نظر، تصویر برند شما برای همیشه در ذهن بسیاری از مشتریان بالقوه‌تان مخدوش شود و حتی ممکن است بخشی از مشتریان کنونی خود را نیز از دست بدهید. پس در انتخاب این افراد فقط دنبال‌کنندگان زیاد را ملاک قرار ندهید، بلکه به نوع محتوای قرارگرفته در صفحات اینفلوئنسر و بازخوردهای آن محتواها -بررسی بازخوردها ازطریق بررسی تعداد لایک، تعداد و محتوای کامنت‌ها و میزان به اشتراک‌گذاری با افراد دیگرـ کیفیت دنبال‌کنندگان و میزان همراهی آنها با فرد تأثیرگذار توجه کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *