فروش مستقیم – درآمدزایی
فروش مستقیم، بهویژه بازاریابی چندسطحی و بازاریابی شبکهای، چندان در میان مردم خوشنام نیست. نخستین ضربهای که به اعتبار این شیوهی فروش وارد شد، مربوط به ماجرای شرکت آمریکایی اَموِی (Amway) است که گفته میشد یک شرکت هرمی است. اَموِی درنهایت از اتهام فعالیت هرمی تبرئه شد، اما ضربهی وارده به اعتبار فروش مستقیم قابل جبران نبود. مورد دیگری که فروش مستقیم را بدنام کرده این است که گاهی نمایندگان فروش در معرفی محصول یا خدمات شرکت اقدام به اغراق یا بزرگنمایی میکنند.
از این روست که بسیاری از شرکتهای فروش مستقیم، بر استخدام نمایندگانی که صداقت و سخت کوشی دارند، تأکید میکنند. برخی شرکتها تا حدی درمورد این مسئله حساسیت نشان میدهند که حتی به نمایندگان خود اجازهی استفاده از نام شرکت را در تبلیغاتشان نمیدهند.
دیدگاهتان را بنویسید