فروش مستقیم عبارت است از اقدام به بازاریابی و فروش مستقیم محصول به مشتری در منزل، محل کار یا سایر مکان‌های غیرفروشگاهی. در این سیستم، برای توزیع محصول نیازی به حضور واسطه‌های متعددی مثل مرکز توزیع‌ منطقه‌ای یا عمده فروشی نیست. در عوض، محصول یک‌راست از محل تولید برای شرکت‌های فروش مستقیم، توزیع‌کنندگان، نمایندگان فروش یا مشتریان فرستاده می‌شود. محصولاتی که با این شیوه به فروش می‌رسند، اغلب اوقات در خرده فروشی ها یافت نمی‌شوند. به‌ عبارت دیگر، خرید این قبیل محصولات فقط از طریق جست‌وجوی توزیع‌کنندگان یا نمایندگان فروش ممکن است. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم مفهوم و انواع فروش مستقیم را شرح بدهیم و به مرور نکاتی بپردازیم که متقاضیان فروشندگی مستقیم باید پیش از ورود به این شغل بدانند.

شیوه‌ی فروش مستقیم معمولا با دو روش بازاریابی شبکه ای و میزبانی فروش مرتبط است. این شیوه در کسب‌وکارهای مبتنی بر مدل فروش ‌‌B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) نیز قابل استفاده است و در هدف‌گیری و فروش به مشتری نهایی کاربرد دارد. برای مثال، نمایندگان بسیاری از کسب‌وکارهای فروش تبلیغات یا لوازم اداری معمولا به فروشگاه‌هایی فرستاده می‌شوند که بتوانند از این خدمات استفاده کنند. اما توجه داشته باشید که فروش مستقیم را با بازاریابی مستقیم اشتباه نگیرید. فروش مستقیم روشی است که در آن خود فروشنده به‌طور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار می‌کند. این فروشنده مکان ثابتی برای فروش محصولات خود در نظر نگرفته است. بازاریابی مستقیم برای مشتریان بالقوه و بدون دخالت توزیع‌کنندگان یا سایر واسطه‌ها انجام می‌شود.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *