امروز قصد داریم در خصوص توییتر و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم. توییتر یک شبکه اجتماعی مبتنی بر میکروبلاگینگ است.

توییتر در سال 2006 توسط جک‌دورسی، یکی از مدیران اجرایی حال حاضر توییتر راه‌اندازی شد.
هر نوشته‌ای که توسط کاربران در این شبکه منتشر می‌شود اصطلاحا توییت (به انگلیسی یعنی جیک جیک) نامیده می‌شود.

“just setting up my twttr”
متن فوق اولین توییت جک دورسی بود که در دوم فروردین سال 1385 خورشیدی در توییتر او منتشر شد و از آن روز تا الان میلیاردها توییت توسط کاربران این شبکه منتشر شده است.
از آنجایی که پیام‌های این شبکه ابتدا از طریق پیامک‌های موبایل منتشر می‌شد و این پیامک‌ها محدودیت ارسال 140 کاراکتری داشتند، توییتر نیز هر توییت را به 140 کاراکتر محدود کرد و این محدودیت همچنان پابرجاست. بسیاری از متخصصان حوزه وب، خلاصه‌نویسی را از دلایل اصلی موفقیت توییتر می‌دانند.
علاوه بر این محدودیت 140 کاراکتری شما همراه هر توییت می‌توانید عکس و یا فیلم نیز ارسال کنید.
توییتر با شعار «چه کار می‌کنید؟» (?What are you doing) شروع به کار کرد و رفته رفته با توجه به رویکرد کاربران این شبکه این شعار به این شعار به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟» (?What’s happening) تغییر کرد.
جالب است که بدانید یکی از مدیران اجرایی حال حاضر این کمپانی غول‌پیکر هم‌میهن ما امید کردستانی است. امید کردستانی را از طریق لینک زیر در توییتر می‌توانید دنبال کنید.
https://twitter.com/omidkordestani

توییتر در حال حاضر به بیش از 45 زبان دنیا از جمله زبان شیوای پارسی ترجمه شده است. ترجمه‌های توییتر توسط کاربران توییتر و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود و توسط یک تیم نظارتی بر اساس بیشترین ترجمه برای یک عبارت تایید می‌گردند.
شما می‌توانید از طریق پیامک، اپلیکیشن موبایل، نسخه وب و بسیاری از نرم‌افزارهای غیر رسمی که توسط API به سایت توییتر متصل شده‌اند با توییتر ارتباط برقرار کنید.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *