بدون شک توییتر تاثیرگذارترین شبکه دنیای سایبری بر دنیای حقیقی است. تاثیرگذار، نه از این جهت که شبکه‌ی اجتماعی مورد علاقه‌ی نگارنده‌ی این سطور است، بلکه که به این علت که واقعا تاثیرگذار است.

در یکی دو سال اخیر و به خصوص با کمرنگ‌تر شدن فیسبوک توییتر به اولین شبکه‌ي اجتماعی انتشار اخبار در دنیا تبدیل شده است. هرچند که در زمان اوج فیسبوک هم توییتر به علت نوع کاربری و سرعت بیشتری که در انتشار اخبار داشت، گزینه‌ی مناسب‌تری از فیسبوک بود، اما در حال حاضر تقریبا می‌توان گفت بدون رقیب در این زمینه می‌تازد.
بسیاری از افراد معروف در توییتر حساب کاربری دارند. افراد نام آشنای حوزه‌ی فناوری از جمله بیل‌گیتس ، بسیاری از چهره‌های مطرح سیاسی ایران وجهان، بسیاری از هنرمندان معروف ایران و جهان و بسیاری دیگر از افراد سرشناس عضو توییتر می‌باشند.
توییتر بسیار سریع است. هنگامی که کسی توییتی در این شبکه منتشر می‌کند، دنبال کنندگان یا به اصلاح فالوئرهای این فرد در همان لحظه توییت را می‌بینند و در صورت بازنشر یا ریتوییت این توییت، این پیام برای دنبال کنندگان ریتوییت‌کنندگان نیز قابل مشاهده خواهد بود و این روند به سرعت تا گستره‌ی بالایی از کاربران قابل انجام است.
توییت‌هایی در این شبکه وجود دارند که بیش از سه میلیون بار ریتوییت شده‌اند و طبعا توسط چندین میلیون کاربر توییتر دیده شده‌اند. علاوه بر این توییت‌های توییتر محدود به همین شبکه نیستند و در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله اینستاگرام و برای ما ایرانی‌ها در تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در حال حاضر فید بسیاری از کانال‌های فعال و پرکاربر تلگرام از توییتر تامین می‌شود.
اگرچه دسترسی مستقیم به توییتر از داخل ایران میسر نیست، با این حال تعداد کاربران ایرانی این شبکه و میزان فعالیت‌شان قابل توجه است.
از این رو توییتر در تمامی زمینه‌ها از جمله دیجیتال مارکتینگ از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. تمامی کاربران توییتر به صورت بالقوه دنبال کننده حساب کاربری شما در توییتر می‌باشند و در صورتی که عملکرد مناسبی در این شبکه داشته باشید می‌توانید درصدی از این دنبال‌کنندگان بالقوه را به دنبال‌کنندگان بالفعل خود تبدیل کنید.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *