اساس کار گوگل ادوردز به این صورت است که به ازای هر کلیک که توسط کاربران بر روی آگهی مد نظرتان انجام دهند، مبلغی به گوگل تعلق خواهد گرفت و در واقع گوگل در ازای نمایش تبلیغ شما هزینه ای دریافت نخواهد کرد. (صرفا پس از آنکه کاربری بر روی آگهی کلیک کرد هزینه دریافت می شود.) بنابراین ابتدا باید کلمات کلیدی مورد نظر که تمایل دارید آگهی شما با جستجوی آن کلمات نمایش داده شود را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید تصمیم بگیرید که تمایل دارید چه مقدار هزینه کنید؟ همچنین باید تصمیم بگیرید که در ازای هر کلیک که بر روی آگهی‌تان می شود، چه مبلغی پول به گوگل پرداخت خواهید کرد؟ به این هزینه در تبلیغات PPC یا Pay Per Click (هزینه به ازای کلیک) Bid (بید) گفته می شود و مبلغی که به ازای هر کلیک انتخاب می کنید مانند یک مزایده میان شما و افرادی است که کلمات کلیدی مشابهی را برای وب سایت خود برگزیده اند و تمایل دارند وب سایتشان در بالاترین رتبه نمایش داده شود. همچنین شما می توانید گزینه اتوماتیک را انتخاب کنید تا سایت گوگل با توجه به بودجه شما بیشترین مقدار کلیک ممکن را برایتان انتخاب نماید.

علاوه بر این مزایده، گوگل برای رتبه دهی به تبلیغات شما از گزینه ای به نام امتیاز کیفیت (Quality Score) نیز استفاده می نماید. یعنی با توجه به آنکه کلمات کلیدی شما به چه میزان با موضوع جستجو شده ارتباط دارد و همچنین با توجه به اینکه تبلیغات قبلی شما چقدر کلیک خورده است، این امتیاز کیفیت را تعیین می نماید. هرچه امتیاز کیفیت تبلیغ شما بالاتر باشد، تبلیغ شما در رتبه بالاتری به نمایش در خواهد آمد.

گزینه دیگری به نام Cost Per Impression یا CPI نیز وجود دارد که هزینه آن دیگر وابستگی به کلیک مخاطبان ندارد. بلکه شما تعیین می کنید که مثلا به ازای 1000 بار نمایش آگهی خود به صورت پاپ آپ یا بنرهای تبلیغاتی، مبلغ مشخصی را پرداخت نمایید

کلمات کليدي : ، ، ، ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *