استفاده از امکانات موتورهای جستجو نیز به بازاریابان محتوایی کمک می کند. در بازاریابی سنتی باید از یک بازاریابی با تعیین حقوق مزایا استفاده شود. در حالی که در روش کانتنت مارکتینگ این موتورهای جستجو هستند که بدون دریافت هیچ هزینه ای مسئولیت تبلیغات و بازاریابی را بر عهده می گیرند. به این صورت که با سئو و بهینه سازی، سایت توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و زمانی که کاربران کلمات کلیدی را جستجو می کنند، آن را در صفحات نتایج جستجو نمایش می دهند. این کار به معنای افزایش تعداد بازدیدکننده و در نتیجه افزایش مشتریان می باشد.
در کانتنت مارکتینگ می توان به اندازه یک کتاب صحبت کرد. قرار دادن محتواها در سایت که هر کدام در یک صفحه قرار می گیرند، می تواند به اندازه چندین کتاب باشد. در حالی که در بازاریابی سنتی پیام های شرکت تنها در قالب چند جمله، پاراگراف و تصویر ارائه می شود. حتی در کاتالوگ ها نیز که نهایت استفاده از محتوا صورت می گیرد، امکان انتشار بیش از حد متن و نوشته نیست. زیرا مصرف کننده علاقه ای به متن های طولانی ندارد. در حالی که در کانتنت مارکتینگ هر کدام از صفحات سایت به یک موضوع مجزا اختصاص پیدا می کند که می تواند حرفهای زیادی در مورد آن گفته شود.
انتخاب مشتریان نیز نقش زیادی در بازاریابی دارد. در بازاریابی سنتی این شرکت ها هستند که در کوی و برزن به دنبال مشتری هستند. در حالی که در کانتنت مارکتینگ مشتریان به دنبال شرکت ها می گردند. فقط کافی است کمی مطابق با دستورالعمل های مورتوهای جستجو و نیاز کاربران حرکت کرد، در این صورت باید منتظر جمع زیادی از مشتریان بود. مطمئنا پرستیژ حضور مشتری در شرکت بیشتر از فرآیند جستجوی مشتری می باشد.

کلمات کليدي : ، ،

نسرين رضاجو

مديرداخلي و معاون اجرايي مدرسه غيردولتي فردوسي. سابقه ٨سال فعاليت كاري

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *