گوش دادن به حرف ها و جملات تکراری باعث آزار ما می شود، موتورهای جستجو هم از این آزار و اذیت رنج می برند، موتورهای جستجو در بسیاری از موارد مجبور می شوند که با محتوای تکراری برخورد کنند، می خواهیم با محتوای تکراری یا Duplicate content کمی بیشتر آشنا شویم.

محتوای تکراری، محتوایی است که همه یا بخشی زیادی از آن در آدرس سایت‌های مختلف (URL) تکرار شده باشد. در صورت پیدا شدن محتوای تکراری، گوگل فکر می کند که محتوا بی ارزش است. این مفهوم هم در داخل وب سایت شما مصداق دارد و هم در خارج از آن.

درک این مسئله بسیار مهم است، زیرا با ارزش بودن محتوا فاکتوری بسیار پر اهمیت در بازاریابی با محتوا و همچنین سئواست. دیدن صفحات مشابه یا تکراری مسلما نه برای کاربران چهره خوشی دارد و نه برای موتورهای جستجو!

مخصوصا گوگل و سرپرست بخش اسپم آن جناب مت کاتز. بر اساس گفته های گوگل، موتور جستجوی گوگل دارای الگوریتم های پیچیده ای است که می تواند صفحات تکراری را تشخیص دهد و در نتیجه آن صفحات را تا حدی از نتایج اول پاکسازی نماید.

در این مبحث سوالی که بسیاری از کاربران می پرسند این است که چه میزان محتوای تکراری را Duplicated خطاب می کنند؟ در پاسخ به این سوال ، واقعا جواب قانع کننده ای وجود ندارد. در یکی از ویدئوی های مت کاتز که چند ماه پیش منتشر شده است، مت کاتز اعلام کرد که ” کپی برداری از سایت های دیگر در صورتی که خودتان آن را نقد و بررسی کرده باشید و نظر خودتان را هم در مورد مقاله درج نموده و سپس آن را منشر کرده اید، مصداق محتوای تکراری نخواهد بود “، اما با این حال، جواب قانع کننده ای نیست که به چه اندازه محتوای کپی شده را محتوای تکراری به حساب می اورد؟

همانطور که تا به حال متوجه شده اید، محتوای تکراری تاثیر بسیار منفی در رتبه سایت شما خواهد گذاشت، اما بعضی از مدیران سایت ها ، به صورت کاملا بی تقصیری، از طرف گوگل، بابت محتوای تکراری پنالتی (جریمه) می شوند، یعنی ممکن است که محتوای تکراری گاهی اوقات بدون قصد رخ دهد، یعنی احتمال آن می رود که محتوای تکراری می تواند شامل ساختار بد یک وبسایت نیز باشد.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *