۸- لینک های داخلی
هنگام نوشتن مطلب، کلمات خاصی را به مطالب مرتبط با آنها در سایت خود لینک کنید. این کار باعث می شود خوانندگان سایت به دیگر مطالب نیز بروند و همین باعث افزایش رتبه آن صفحات نیز می شود.

برای این کار همانطور که پیش از این گفته شد، بهتر است کلماتی خاص (یا بهتر بگویم، کلمات کلیدی) را به مطالب مرتبط با آن کلمه لینک نمایید. (سعی کنید لینک دهی به صفحاتی باشد که میخواهید رتبه آن صفحات بالاتر رود). اما مراقب باشید که بیش از حد این کار را انجام ندهید که ممکن است این کار را بی اثر نماید. اما بخاطر داشته باشید که ایجاد زنجیره لینک های داخلی در سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته: در هر پست نهایتا ۳ تا ۵ لینک داخلی ایجاد نمایید.

۹- لینک های خارجی
لینک کردن چند (یا یک) کلمه به سایت های دیگر، نتایج بسیار تاثیرگذاری برای رتبه سایت در گوگل در بر خواهد داشت؛ البته اگر این کار را به خوبی انجام دهید. لینک دادن به صفحات دیگر در سایت های دیگر، مثل لینک دادن به صفحات داخلی وب سایت دارای اهمیت است. شاید در مقالات مختلف خوانده اید که از سایت خود به سایتهای دیگر لینک ندهید و این برای رتبه سایتتان خوب نیست ولی من میگویم این یک مطلب غلط است. نکته ی مهمی که باید هنگام لینک کردن کلمات به صفحات خارجی مورد توجه قرار داد، محتوایی است که آن صفحه دارد. هیچگاه محتوای غیر مرتبط را لینک نکنید! حتی در انتخاب صفحات متناسب با محتوای مطلب هم باید دقت بسیاری به خرج بدهید. هر چه صفحه ای که لینک می شود دارای اعتبار بیشتر دانشی (محتوایی) و همچنین ارزش رتبه ای در گوگل (و به طور کلی از نظر سئو) باشد، بهتر است و موجب رشد آن صفحه در نتایج گوگل می شود. اما بعکس؛ اگر محتوای لینک شده از ارزش چندان بالایی برخوردار نباشد، حتی می تواند موجب کاهش ارزش وب سایت از نظر سئو شود. در مواردی که مجبور به لینک دادن به یک سایت دیگر هستید و از اعتبار محتوایی و وضعیت سئوی سایت منبع مطمئن نیستید، بهتر است لینک را به حالت nofollow قرار دهید تا در صورتی هم که سایت بدی باشد، موجب اثرگذاری منفی روی سایت شما نشود.

(بهتر است بدانید لینک دادن به صفحات و سایتهای دیگر را outbound links می گویند.)

-تفاوت بین لینک های dofollow و nofollow چیست؟
وقتی یک لینک در حالت nofollow است، به ربات های موتورهای جستجو اجازه ی عبور و بررسی آن سایت ها را نمی دهد و در واقع شما آن لینک ها را فقط برای خوانندگان وب سایت خود قرار می دهید تا در صورت تمایل روی آنها کلیک کنند.

اما وقتی یک لینک در حالت dofollow باشد، ربات های موتورهای جستجو که در حال بررسی محتوای صفحه هستند، به محض رسیدن به آن لینک، آن را نیز مورد بررسی قرار داده و محتوای آن را بر سایت شما مورد تاثیر قرار می دهند که در این صورت، اگر سایت لینک شده از وضعیت خوبی برخوردار باشد، موجب بهبود سئوی صفحه شما می شود، و باالعکس.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *