CTA (مخفف Call To Action) به معنی دعوت از مخاطب برای انجام یک کار است. شما میتوانید بسته به هدف مورد نظرتان، از مخاطب دعوت کنید تا پس از دیدن تبلیغات شما، روی لینک مورد نظرتان کلیک کند، یا با وارد کردن ایمیل یا ثبت شمارهی همراه، عضو خبرنامهی شما شود. نکتهی مهم در طراحی CTA مناسب، نحوهی قراردادن این دسترسی در بنر است.
به نمونه بنر تبلیغاتی زیر توجه کنید. درست است که بنر تبلیغاتی میتواند به صفحهی مورد نظر شما یا همان لندینگ لینک شود، اما نباید از معجزهی CTA غافل شد که در بنر سمت راست به صورت دکمه «خرید کنید» نمایش داده شده است.
همچنین جایگذاری این دسترسی باید هوشمندانه طراحی شود و پس از ارائهی اطلاعات کلیدی، مشتری را به انجام فعالیت مورد نظر شما ترغیب کند.متأسفانه بسیاری از بنرهای تبلیغاتی، از این بُعد روانشناختی تبلیغات خود غافل میمانند و راه ارتباط خودشان و مشتری را مسدود میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید