به‌دنبال چه صفحاتی بگردم؟

ابتدا باید مشخص کنید که چه موضوعاتی به کسب‌وکار شما مرتبط یا نزدیک است؟ بگذارید خیال‌تان را راحت کنم این فرایند اگر قرار باشد مؤثر واقع شود و بهترین گزینه‌ها را دربر بگیرد، کار یک یا دو ساعت نیست. باید روی این بخش از فرایند که به اصطلاح فیلتر اولیه‌ است، به‌خوبی وقت بگذارید. اگر کانال‌های ارتباطی مؤثر با مشتریان هدف‌تان را در اینستاگرام پیدا کنید، در آینده می‌توانید بارها به شیوه‌های گوناگون از آنها استفاده کنید. در انتخاب این صفحات از حرکات رقبایتان غافل نشوید. انتخاب‌های آنها برای تبلیغات می‌تواند تاحدی الهام‌بخش شما باشد، اما مراقب باشید که انتخاب رقبایتان لزوما درست نیست، پس بدون سوگیری صفحات مرتبط و پربازدید اینستاگرام را انتخاب کنید.

کیفیت کدام یک از صفحات منتخب بیشتر است؟

فرض کنید شما بین دو صفحه که موضوعیت آنها کاملا مرتبط با کسب‌وکار شماست، می‌خواهید بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ صفحه‌ی «الف» ۲۰۰ هزار فالوئر دارد و صفحه‌ی «ب» ۳۰۰ هزار فالوئر؛ خب حتما فکر می‌کنید ۱۰۰ هزار نفر هم عدد کمی نیست و بهتر است در صفحه «ب» تبلیغات خود را انجام دهید، همین‌جا دست نگه دارید!

برای انتخاب بهترین صفحات برای تبلیغات باید به تمام موارد زیر توجه کنید و آنها را در مقایسه‌ی صفحات درنظر بگیرید:

  • تعداد دنبال‌کنندگان یا فالوئرها (Follower)؛
  • میانگین تعداد لایک‌ (Like) و کامنت (Comment) در زیر پُست‌های عادی و تبلیغاتی؛
  • کیفیت کامنت‌ها (کامنت‌های هجو امتیاز منفی دارند و کامنت‌های خوب یا کامنت‌هایی که دنبال‌کنندگان افراد دیگر را صرفا برای نشان‌دادن آن پست عنوان (Mention) کرده‌اند -به این شکل: @chetorestan- امتیاز مثبت دارند)؛
  • کیفیت دنبال‌کنندگان ازنظر همخوانی با بازار هدف شما (میانگین سنی، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، وضعیت اقتصادی، سبک زندگی و …).

برخی‌اوقات ممکن است کمپین تبلیغاتی شما در صفحات با اعضای خیلی کمتر نتیجه‌ی بهتری داشته باشد؛ پس برای بررسی این موارد با دقت عمل کنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *