اولین دلیل این است که قدرشناسی به شکلی هدفمند به کار گرفته نمیشود. برای نتیجهبخش کردن آن کارکنان باید شایستهٔ قدرشناسی باشند. افراد باید بدانند چگونه میتوانند به این شرایط برسند. بنابراین مدیران باید هرآنچه برای آنها اهمیت دارد را شفاف مشخص کنند و ارتباط این امور با نتایج عملکردی را روشن کنند. بدین ترتیب قدرشناسی و تقدیر از تلاشهای کارکنان به تسهیلگری برای دستیابی به نتایج مطلوب تبدیل میشود. به این وضعیت «تقدیر هدفمند» میگوییم.
دلیل دوم این است که موانع متنوعی سدِ راهِ به رسمیت شناخته شدن افراد است. هر زمان فرهنگِ قدرشناسی در محیط کار اجرا میشود، با تمامیِ این موانع روبهرو میشوید!
مدیران باید شیوهٔ شکستنِ این موانع را بیاموزند. با این کار هر مدیری به رهبری تبدیل میشود که تیمِ باانگیزهاش نتایج مثبتی برای او به ارمغان میآورد.
دیدگاهتان را بنویسید