این دسته از نام‌ها به سلیقه‌ی بنیان‌گذار مربوط هستند و ممکن است هیچ‌گونه ارتباطی با محصول و خدمتی که ارائه می‌شود، نداشته باشند. مثلا اپل را در نظر بگیرید. هیچ ارتباطی میان محصولات این شرکت و نام اپل وجود ندارد.

در بعضی موارد نامی که در ظاهر ارتباطی با محصول و کسب‌وکار ندارد، تلویحا پیامی هم‌سو با کاربرد محصولات در اختیار مخاطب می‌گذارد، مانند جگوار با هدف انتقال مفهوم سرعت.

مزایا:

  • این دست از نام تجاری می‌تواند به‌شدت منحصربه‌فرد باشد و اگر با سلیقه و علاقه‌ی مخاطب متناسب باشد، در تسخیر توجه و اشتیاق او به خرید نقش مهمی ایفا کند.

معایب:

  • برای جاانداختن محصول در ذهن مخاطب یا یافتن نام دامنه‌ای مناسب برای وب‌سایت کمی با چالش رو‌به‌رو خواهید بود. مثلا محصولی که هیچ‌گونه ارتباطی با میوه‌و‌تره‌بار ندارد، هلو نامیده شده است.

این‌گونه نام‌ها علی‌رغم اینکه خاص جلوه می‌کنند، در رساندن شما به مخاطب و موضوع دسترسی کمی چالش‌برانگیز هستند. مثلا اگر نام کسب‌وکار شما سیب باشد و محصولی الکترونیکی تولید می‌کنید، دست‌یافتن مخاطب به وب‌سایت شما یا حتی برقرارکردن ارتباط با نام‌تان کمی سخت و زمان‌بر خواهد بود.

انتخاب نام برند نیز همچون طراحی لوگو بخش مهمی از هر کسب‌وکار است که اگر به‌درستی صورت نگیرد می‌تواند، مضرات زیادی را به شما تحمیل کند. بنابه سلیقه، نوع کسب‌وکار و البته رعایت اصول مخاطب‌شناسی باید در گزینش نام‌ برند مناسب اقدام شود.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *