مورین متکاف: بهخاطر افزایش سطح ارتباطات بین مرزهای شرکتی و تقسیمبندیهای موجود (همان برون سپاری)، بسیاری از مشکلات تنها با کار بین بخشها و شرکتها حلشدنی هستند. رهبران باید بدانند چه موقع همکاری کنند و چگونه مهارتهای موردنیاز را نشان دهند؛ از جمله ارتباطات واضح و مهارتهای بینفردی، آن هم وقتی با کسانی کار میکنند که شاید برنامهها و چشماندازهای متفاوتی برای خودشان داشته باشند.
۸. هوش هیجانی
جیا گانش: هوش هیجانی یکی از مهارت های رهبری جدید است که خواهان زیادی هم دارد. هوش هیجانی عبارت است از توانایی سازگاری با هیجانات خود و دیگران. همهی کسبوکارها درگیر نوعی ارتباط و مدیریت رابطه هستند. هوش هیجانی توانایی تنظیم هیجانات خود و درک دیگران را به ما میدهد، درنتیجه بهترین وجه یکدیگر را مییابیم و بهترین نتیجهی ممکن هم برای سازمان بهدست میآید.
۹. حضور در شبکههای اجتماعی
جان اُکانر: نمایش آنلاینِ مهربانی، حرفهایگری و اعتدال، هرگز از ملزومات رهبری نبوده است، اما بهعقیدهی من میتواند یکی از مهمترین مهارت های رهبری باشد تا بتوانیم در محل کار، خانه و برای دیگرانی که به آنچه ما میگوییم و انجام میدهیم توجه میکنند، الگوی مناسبی باشیم. خطوط بین خودِ اجتماعی و خودِ حرفهای ما امروزه بیش از همیشه غیرقابلتشخیص هستند بنابراین یک مدیر آگاه از نقش شبکههای اجتماعی غافل نیست.
۱۰. اعتبار
میشل تیلیس لیدرمن: رهبران قبلا میتوانستند فاصلهی خود را از تودهها حفظ کنند. امروزه اعتماد و اعتقاد در رهبری، مستقیما با تعامل، بهرهوری و حفظ نیروی کار در ارتباط است. اعتبار بهمعنای اتصال با همهی سطوح گروهتان است، هم از منظر شخصی و هم حرفهای. دسترسی به رهبری همیشه در سازمانها خواهان داشته است. رهبران باید امکان گفتوگو و تعامل کارکنان را با خود، به آسانترین شکل ممکن فراهم کنند.
برگرفته از : سایت چطور دات کام
دیدگاهتان را بنویسید