ری کاستلانوس: سرعت افزایشِ تغییرات و رشد پیچیدگی، هدایت ابهامات را در رهبری ضروری ساخته است. ما تغییرات ناگواری در همه‌ی جهات می‌بینیم و رهبران باید در هدایت ابهامات چابک باشند و رقابتی بمانند. رهبرانی که می‌توانند آرام و راحت بمانند و همچنان الهام‌بخش گروه‌های خود در مواجهه با افزایش پیچیدگی باشند، مزیت فوق‌العاده‌ای به شرکت‌هایشان می‌بخشند.

۵. ترکیبی از مهارت‌ها

ادرین تام: اثبات شده که تطبیق‌پذیری در سرتاسر حوزه‌های کسب‌وکار، ویژگی ارزشمندی برای رهبری است، به‌ویژه در مدیران سطح عالی. امروزه کسب‌وکارها به‌دنبال تنوع مهارت هستند. رهبران هرقدر به کارهای بیشتری بپردازند، بهتر می‌توانند این دنیای همیشه درحال تکامل کسب‌وکار را هدایت کنند، از نردبان شغلی بالا بروند و سکان را در دست بگیرند.

۶. مدیریت چندگانه

لنت مونتای: مدیریت چندگانه، یکی دیگر از مهارت های رهبری است. امروزه دیگر وجود کارمندانی در طیف سنی ۱۸ تا ۷۵ سال در شرکت‌ها معمول است. در‌عین‌حالی که این سناریو کاملا عادی به‌نظر می‌رسد، اما مدیریت نیروی کار چندنسلی بسیار چالش‌برانگیز است. رهبران باید در کمک به کارمندان برای بررسیِ کلیشه‌های رفتاری نسلی درباره‌ی همکاران‌شان ماهر باشند. در ضمن رهبران مجبور خواهند شد اندیشه‌های از پیش شکل‌گرفته‌ی خودشان را درباره‌ی چگونگی هدایت مؤثر گروه‌های متنوع سنی تغییر کنند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *