قبل از انجام هرکاری، باید ردیابی تبدیل (Conversion tracking) را برای اپلیکیشن فعال کنید. منظور از تبدیل، برخورد و تعامل کاربر با تبلیغ شماست.
با فعالکردن این گزینه، بعدها گوگل ادز میتواند قیمت مناسب برای تبلیغات شما را ارزیابی کند؛ به این ترتیب، شما میتوانید با هزینه مناسب، بهترین نتیجه را از تبلیغات بگیرید. از طرف دیگر، نصب ردیاب تبدیل به شما کمک میکند چگونگی عملکرد تبلیغات خود را بررسی کنید.
برای شروع، بعد از ساخت و شارژ اکانت گوگل ادز، وارد حساب کاربری خود در گوگل ادز شوید و روی منوی «Tools» در نوار بالایی کلیک کنید. سپس گزینه «Conversions» را انتخاب کنید.
روی کلید قرمزرنگ «+conversion» کلیک کنید.
«App» را انتخاب کنید.
در این بخش، پیام زیر نمایش داده میشود. اینجا باید برخی ترفندها را بلد باشید و اجرا کنید.
خلاصه پیام بالا در ادامه آمده است:
- درمورد اپلیکیشنهای گوگلپلی، برای اینکه نصب اپلیکیشن ازطریق تبلیغ را ردیابی کنید، نیازی به نصب کد روی اپلیکیشن ندارید. هنگامیکه کسی روی تبلیغ شما کلیک کند و برنامه را از فروشگاه گوگلپلی دانلود کند، گوگل بهصورت خودکار، این تبدیل را ثبت میکند.
- درمورد اپلیکیشنهای اپاستور، شما زمانی تبدیل را ردیابی خواهید کرد که مشتری برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کرده باشد و برای اولین بار آن را اجرا کند. این تبدیل، بهاصطلاح، «اجرای اول» نام دارد؛ یعنی درمورد اپلیکیشنهای اپاستور، برخلاف اپلیکیشنهای گوگلپلی، برای ردیابی تبدیل، برنامه علاوه بر نصب باید حداقل یک بار اجرا شود.
بنابراین، اگر قصد دارید نصبهای یک اپلیکیشن اندرویدی را ردیابی کنید، در صفحه زیر «Google Play» را انتخاب کنید.
دیدگاهتان را بنویسید