در هر دو حالت، پایین‌ترین نسخه سیستم‌عامل را که اخیرا ارائه شده انتخاب کنید. این نسخه الزاما آخرین نسخه نیست؛ به‌عنوان‌مثال، از بین سه نسخه 4 و 4.0.1 و 4.0.2 اندروید، که با فاصله زمانی خیلی کم منتشر شده‌اند، نسخه 4 را انتخاب کنید. در ضمن، نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید باید با اپلیکیشن شما سازگاری داشته باشد.

اگر به تنظیم بخش «Device Models» نیاز ندارید، بهتر است این تنظیمات را تغییر ندهید.

در بخش «Operators and Wi-fi» نیز می‌توانید تنظیمات دل‌خواه خود را اعمال کنید.

اگر حجم اپلیکیشن شما زیاد است، می‌توانید این قسمت را طوری تنظیم کنید که تبلیغ شما فقط برای افرادی نمایش داده شود که از طریق وای‌فای به اینترنت متصل هستند.

24-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

در گام بعد باید بودجه و محل تبلیغ را مشخص کنید.

آنچه در این قسمت مشاهده خواهید کرد، به نوع اپلیکیشن شما بستگی دارد.

برای اپلیکیشن‌های اندرویدی، اگر تازه‌کار هستید، گزینه «Target CPA» را انتخاب کنید. برای توضیحات بیشتر به بخش قبلی مراجعه کنید.

25-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

اگر قصد دارید یک اپلیکیشن iOS را تبلیغ کنید، استراتژی قیمت‌گذاری شما باید «manual CPC» باشد.

26-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

CPC نشان‌هنده مبلغی است که قصد دارید برای هر کلیک روی آگهی تبلیغ اپلیکیشن بپردازید. با یک مبلغ کوچک شروع کنید و به‌تدریج این مبلغ را افزایش دهید تا شاهد نتایج تبلیغات اپلیکیشن باشید.

اسم کمپین را بنویسید و روی کلید «Save and Continue» کلیک کنید.

27-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

حالا باید هدف تبلیغات خود را مشخص کنید.

سقف هزینه موردنظر برای هر کلیک روی تبلیغ (Max. CPC bid) را مشخص کنید.

28-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

در مرحله بعدی، تنظیمات مربوط به هدف‌گذاری تبلیغ را مطابق با رویکردها و سیاست‌های خود اعمال کنید.

29-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

هنگام اعمال تنظیمات این قسمت، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

دربخش هدف‌‌گذاری، سه گزینه پیش روی شماست:

Interests and remarketing: این گزینه مربوط به منافع و بازاریابی مجدد است. به‌کمک این گزینه، شما می‌توانید افراد را باتوجه‌به دسته‌بندی اپلیکیشن‌هایی که تاکنون نصب کرده‌اند، هدف تبلیغات خود قرار دهید. در این مورد باید بدانید که کاربران ایدئال شما ممکن است کدام اپلیکیشن‌ها را دانلود کنند.

30-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

همچنین می‌توانید افرادی را مورد هدف قرار دهید که از یک گوشی همراه جدید استفاده می‌کنند. این روش کمک می‌کند تعامل خود را با کاربران افزایش دهید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید یک پیام تبریک روی دستگاه جدید کاربر ارسال کنید.

31-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

به‌کمک گزینه «placements» می‌توانید محل نمایش تبلیغ را مشخص کنید. تبلیغ شما می‌تواند در برخی اپلیکیشن‌های مشخص و یا در دسته خاصی از اپلیکیشن‌ها نمایش داده شود. اگر بدانید با کدام اپلیکیشن‌ها مخاطب مشترک دارید، این مورد می‌تواند به دیده شدن بیشتر تبلیغ شما کمک کند.

32-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

به‌کمک گزینه «Use a different targetting method» می‌توانید روشی دیگر را برای هدف‌گذاری تبلیغات اپلیکیشن انتخاب کنید.

حالا باید آگهی تبلیغ خود را طراحی کنید.

در این قسمت، سه فرمت کلی برای آگهی تبلیغاتی شما وجود دارد:

33-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

App Install Ads: اگر این فرمت را انتخاب کنید، با کلیک روی تبلیغ، اپلیکیشن برای کاربران دانلود خواهند شد.

35-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

Video Ads: با انتخاب این فرمت، یک ویدئوی تبلیغاتی از اپلیکیشن شما نمایش داده خواهد شد. آماده‌کردن ویدئو بر عهده شماست.

Image Ads: در صورت انتخاب این فرمت، باید آگهی تبلیغات اپلیکیشن خود را در قالب یک تصویر طراحی کنید.

اگر تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم که گزینه اول را انتخاب کنید. در صورت انتخاب این فرمت، آگهی را به گونه‌ای طراحی کنید که مزایای استفاده از اپلیکیشن شما را به‌خوبی به مخاطب منتقل کند.

36-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

در پایان، روی «Review and Finish» و سپس روی «Save ads» کلیک کنید.

37-چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

اگر ردیابی تبدیل را تنظیم نکرده باشید، احتمالا با این پیام مواجه خواهید شد؛ در این صورت، طبق مراحلی که در ابتدای مقاله گفته شد، ردیابی تبدیل را تنظیم کنید.

38_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

منتظر بمانید تا گوگل ادز آگهی شما را تأیید کند. تأیید آگهی حدود ۱ تا ۳ روز کاری زمان می‌برد.

افزایش تعداد نصب‌ با تبلیغات اپلیکیشن در یوتیوب

در این بخش، ایجاد آگهی تبلیغات یوتیوب یا همان آگهی‌های TrueView را آموزش می‌دهیم.

در داشبورد «Campaign»، روی دکمه «+Campaign» کلیک کنید و در لیستی که نمایش داده می‌شود، «Video» را انتخاب کنید.

39_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

اسم کمپین خود را مشخص کنید و گزینه «Mobile app installs» را انتخاب کنید.

40_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

سپس اپلیکیشن خود را انتخاب کنید. مثل آنچه در موارد قبلی دیدید، می‌توانید اپلیکیشن را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور انتخاب کنید.

اگر اپلیکیشن شما اندرویدی است، برای تعیین قیمت از «Target CPA» استفاده کنید. بعد از انتخاب این گزینه، مراحل بعدی را مطابق با آنچه پیش‌تر در این مقاله گفته شد، ادامه دهید.

41_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

نکته: در مورد تبلیغات یوتیوب، برای اپلیکیشن‌های iOS نیز بهتر است گزینه «Target CPA» را انتخاب کنید.

در ادامه باید موقعیت مکانی (location) و زبان (Language) را مشخص کنید.

42_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

شما می‌توانید دیوایس‌هایی را که می‌خواهید تبلیغ روی آنها نمایش داده شود، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید نمایش تبلیغ برای دیوایس‌های متصل به وای‌فای را فعال یا غیرفعال کنید.

43_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

بعد از اعمال این تنظیمات، روی «Save and Continue» کلیک کنید.

حالا باید ویدئوی تبلیغاتی خود را آماده کنید و تنطیمات مربوط به قیمت تبلیغات را اعمال کنید.

44_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

در این گام باید جامعه هدف‌ تبلیغ خود را مشخص کنید.

45_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

اگر در زمینه تبلیغات در یوتیوب تازه‌کار هستید، گزینه «Placements» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، شما می‌توانید ویدئوهایی را انتخاب کنید که می‌خواهید تبلیغ شما در آنها نمایش داده شود. شرط نمایش تبلیغ در این ویدئوها این است که مجوز تبلیغ در آنها فعال باشد.

شما می‌توانید گزینه‌های «Topics» و «Keywords» را نیز انتخاب کنید؛ اما باید بدانید که کار با این گزینه‌ها کمی مهارت می‌خواهد.

در انتهای این بخش و قبل از کلیک بر روی «Save Ad Group» با تصویر زیر مواجه می‌شوید.

46_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

در این بخش باید فرمت آگهی خود را مشخص کنید.

اگر فرمت «In-Stream» را انتخاب کنید، آگهی شما در شروع یا در میانه ویدئوهای یوتیوب نمایش داده می‌شود. با انتخاب «Video discovery ads» آگهی‌های شما مثل تبلیغات متنی نمایش داده خواهند شد. زمانی‌که بیننده روی این آگهی کلیک کند، به یک ویدئوی یوتیوب هدایت می‌شود. این ویدئو محدودیت‌های ویدئوهای تبلیغاتی عادی را ندارد.

تصویر زیر نمونه‌ای آگهی‌های «Video discovery» را نمایش می‌دهد.

47_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

محل قرارگیری این آگهی‌ها در تصویر زیر مشخص است.

48_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

بعد از انتخاب فرمت ویدئو، اگر قبلا تنظیمات ردیابی تبدیل را اعمال نکرده باشید، پیام زیر نمایش داده می‌شود. می‌توانید از طریق این پیام و باتوجه‌به آموزش‌های ابتدای مقاله، ردیابی تبدیل را تنظیم کنید.

49_چطور_در_کمتر_از_یک_ماه_تعداد_نصب_های_اپلیکیشن_خود_را_میلیونی_کنیم؟

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر تأیید آگهی تبلیغات اپلیکیشن خود از طرف گوگل ادز بمانید.

جمع‌بندی

اینکه مردم را تشویق کنید تا اپلیکیشن شما را دانلود کنند، کار دشواری است. با کمک گوگل ادز می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید. با استفاده از گوگل ادز می‌توانید کاری کنید افرادی که در حال جست‌وجو در گوگل هستند، مشغول تماشای ویدئوهای یوتیوب هستند و یا از سایر اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند، تبلیغ اپلیکیشن شما را ببینند.

تبلیغات درست کار دشواری است. به کمک تبلیغ در گوگل ادز می‌توانید هرچه سریع‌تر آگهی‌های تبلیغاتی خود را بسازید، آن‌ها را در بازار هدف نمایش دهید و از نتایج این بازاریابی لذت ببرید.

برای ساخت و شارژ اکانت گوگل ادز و شروع تبلیغات اپلیکیشن می‌توانید با کارشناسان آژانس تبلیغاتی جی ادز تماس بگیرید.

منبع: سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *