احتمالا مخاطبان هدف شما در استفاده از محتواهای تولید شده، اولویت‌ها، سلیقه‌ها و مزیت‌های متفاوتی خواهند‌داشت. محتواهای محبوب و همیشه سبز خود را تغییر داده و به شکل دیداری، مانند اینفوگرافیک‌ها، چک‌لیست‌ها، نمودارها و ارائه‌های اسلایدشیر، ارائه کنید. با به‌کاربردن این راهکار می‌توانید شاهد باشیدکه محتوایتان به بیشترین میزان بازدید و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی دست‌یافته‌است.

احتمالا مخاطبان هدف شما در استفاده از محتواهای تولید شده، اولویت‌ها، سلیقه‌ها و مزیت‌های متفاوتی خواهند‌داشت. محتواهای محبوب و همیشه سبز خود را تغییر داده و به شکل دیداری، مانند اینفوگرافیک‌ها، چک‌لیست‌ها، نمودارها و ارائه‌های اسلایدشیر، ارائه کنید. با به‌کاربردن این راهکار می‌توانید شاهد باشیدکه محتوایتان به بیشترین میزان بازدید و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی دست‌یافته‌است.

۶. از محتوای تولید شده توسط کاربران بهره ببرید

اگر طرفدارانتان قبلا تصاویری را برای برند شما تولید نموده‌اند، چرا از آن ها برای پیشبرد اهداف بازاریابی بصریتان استفاده نکنید؟ این کار روشی بسیار خوب برای به رسمیت شناختن و تشکر از طرفداران است، که تعامل را افزایش داده و موجب افزایش وفاداری به برند نیز می‌شود.

برای مثال، استرالیا توریسم، لایوفایر را مسئول بازتولید محتوای تولید شده توسط کاربران برای استفاده در جهت اهداف جدید نموده است. این عکس‌ها که کاربران با آنها تعطیلاطشان را به تصویر کشیده‌اند، داستان‌هایی متقاعد‌کننده و وسوسه‌انگیز را از تجربه گذراندن تعطیلات در استرالیا بازگو می‌کنند.

۷. به برندتان پایبند باشید

بهترین محتوای بصری، عناصر دیداری پایدار و ثابتی دارد که به افراد در یادآوری و تشخیص برند کمک می‌کند، مانند استفاده از رنگ‌ها و لوگوها. برای نمونه، لوگوهای موسسه بازاریابی محتوایی در نوع خود عالی هستند و هرکدام کاربرد جداگانه‌ای دارند، اما در عین حال با برند سازگارند و وحدت آنها قابل تشخیص است.

۸. برای پلتفرم‌های مختلف سفارشی سازی انجام دهید

همان‌گونه که هر کانال ارتباطی نیازهای تصویری متفاوتی دارد، یک تصویر نیز در پلتفرم‌های مختلف همواره یکسان عمل نمی‌کند. همچنین هر کانال گروه مخاطبان خاص خود را دارد، و ترجیحات آنها نیز می‌تواند با مخاطبان سایر پلتفرم‌ها متفاوت باشد. برای بیشنیه نمودن تعداد مخاطبان، باید سفارشی سازی محتوای تصویری خود را بر اساس پلتفرمی که آن را نمایش می‌دهد، انجام دهید.

خب حالا که برای آغاز برنامه بازاریابی بصری‌تان آماده شده‌اید، از کجا شروع می‌کنید؟ چه ابزارهایی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آنها عکس، ویدئو، اینفوگرافیک و هر چیز دیگری که نیاز دارید را تولید کنید؟

در ادامه تعدادی از منابعی که می‌توان در تولید محتوای بصری از آن‌ها استفاده کرد، معرفی می‌کنیم.

  1. GIMP یک ویرایشگر تصویر شبیه فتوشاپ است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون صرف هزینه و به صورت رایگان، تصاویری زیبا را خلق و ویرایش کنید. در صورتی که این امکانات در محصولات شرکت ادوبی باید خریداری شوند.
  2. Venngage ابزاری فریمیوم است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویری خیره‌کننده برای نمایش تصویری داده‌ها، اینفوگرافیک‌ها، نمودارها و … تولید کنید. با ایجاد یک حساب کاربری رایگان به تعدادی از تم‌ها، قالب‌ها، نمودارها، آیکون‌های منتخب و تصاویر آپلودی خودتان دسترسی دارید و می توانید از آن ها استفاده کنید.
  3. Awesome Screenshot یک ابزار تحت وب است که به شما امکان عکس گرفتن از صفحه نمایشتان و افزودن طرح‌هایی از قبیل متن، فِلِش، باکس و … را می‌دهد.
  4. Piktochart ابزاری رایگان با کاربری آسان برای طراحی اینفوگرافیک، پوستر، گزارش و ارائه است که بدون استخدام یک طراح گرافیک حرفه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید.
  5. Camtasia یک ویرایشگر ویدئو و ابزاری برای تصویر‌برداری از صفحه نمایش است که به شما اجازه می‌دهد ویدئوهای کوتاه و دموی محصولات را تولید کنید؛ حتی قادر خواهید‌بود به ارائه‌های پاورپوینت خود نَرِیشِن اضافه نموده و آن‌ها را برای مخاطبانتان پویاتر و جذاب‌تر کنید.
  6. PowToon نیز یک ابزار فریمیوم برای ساخت انیمیشن و ارائه است. قالب‌ها، عناصر و موسیقی‌های آماده‌ای در آن موجود است که شما می‌توانید به راحتی آنها را با کشیدن و رها کردن (drag and drop) به درون پلتفرمی شبیه پاورپوینت آورده و ویدئوها و ارائه‌های خود را بسازید.
  7. VideoScribe تخته سفیدی قدرتمند برای طراحی است که می‌توان با آن انیمیشن‌هایی دست‌ساز و خیره‌کننده ساخت. حتی می‌توانید تصاویر خود را آپلود کرده و از ابزار رسم برای طراحی روی آن استفاده کنید.
  8. Interact و Qzzr ابزارهایی فریمیوم هستند که به شما امکان طراحی و به اشتراک گذاری آزمون‌های تعاملی را می دهند. همچنین شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های شما را ارزیابی می‌کنند.
  9. Woobox هم یکی دیگر از ابزارهای فریمیوم است که به شما امکان طراحی هر چیزی را می‌دهد، از جمله: مسابقه، بلیت، شرط بندی، نظرسنجی، تخفیف، پاداش و افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی. با استفاده از این‌ها می‌توانید گروه مخاطبان‌تان را گسترش بدهید و پیام‌های بازاریابی خود را تقویت کنید.

برگرفته از: chetor.com

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *