برگزاری مسابقه یکی از جذابترین ترفندهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی است که نتایجی چون افزایش بازدید و تعداد دنبالکنندگان و تعامل دارد. ابزار مختلفی برای انجام قرعهکشی و برگزاری مسابقه وجود دارد.
البته همه مسابقات و کمپینها موفقیتآمیز نیستند. برای اینکه موفق شوید، باید به دو نکته مهم توجه کنید:
- ارزشمند و واقعیبودن جایزهای که برای مسابقه در نظر میگیرید.
- برگزاری مسابقه بهگونهای که مخاطبان نتوانند در مقابل وسوسه شرکت در آن مقاومت کنند.
برگزاری مسابقه موفق برای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی چه نکاتی دارد؟
برای برگزاری حرفهای مسابقه، باید به این سؤالات پاسخ دهید:
- هدف از برگزاری مسابقه چیست؟
- این مسابقه در کدامیک از شبکههای اجتماعی برگزار خواهد شد؟
- شروع، پایان و اهدای جایزه در چه تاریخی انجام میشود؟
- کدام مسابقه برای مخاطبان شما جذابتر است؟
بعد از تعیین مسابقه، باید با تمام قدرت آن را تبلیغ کنید و به مخاطبانی که برای شما تبلیغ میکنند امتیاز ویژه بدهید. برگزاری مسابقه موفق میتواند باعث افزایش چشمگیر فروش و تعداد مشتریهای جدید شود.
۴. استراتژی محتوایی بچینید
هر شبکه اجتماعی محتوای مخصوصی نیاز دارد. برندهایی که صرفا برای خالینبودن صفحه محتوا تولید و آن را در تمام شبکههای خود منتشر میکنند، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی را بلد نیستند. برندها باید بدانند مخاطبانشان در کدام شبکههای اجتماعی فعالیت بیشتری دارند و سبک محتوای آن شبکه چیست. مثلا لینکدین برای بازاریابی کسبوکارهای B2B و اینستاگرام برای کسبوکارهای B2C کاربرد دارد.
دیدگاهتان را بنویسید