بی‌تردید منظورم این نیست که محتوای رقیب را کلمه به کلمه کپی کنید. اما خواندن محتوای برترین رقبا، روشی مؤثر برای دست‌یابی به ایده‌های جدید است. برای نمونه، با نگاهی به Moz.com ممکن است متوجه مقاله‌ای با عنوان «حواس‌تان باشد؛ گوگل جدید در راه است» شوید. با خواندن این مطلب شاید بخواهید دربارهٔ این بنویسید که «گوگل تغییر کرده است، حواس‌تان باشد از قافله جا نمانید».

۴. سایت‌ها و بلاگ‌های صنعت را بخوانید

در اغلب صنایع، سایت‌ها یا انجمن‌های مجازی شناخته‌شده‌ای وجود دارند که کاربران در آنها به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. موضوعات پرطرفدار که بحث پیرامون آنها زیاد است و بیشتر هم‌رسانی می‌شوند، ایده‌های خوبی برای نوشتن به شما می‌دهند.

۵. دنباله‌ای برای مطالب پرطرفدار پیشین بنویسید

از هالیوود درس بگیرید؛ دنباله‌سازی کنید.

نگاهی به مطالب و مقاله‌های چند سال گذشته بیندازید. معمولا چند تایی از آنها با اختلاف به جایگاه بالاتری در میان مخاطبان دست یافته‌اند. از موفقیت آنها بهره بگیرید و ادامه‌ای برای آنها بنویسید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *