زودتر ثبت نام کنید تا زودتر آموزش ببینید. منتظر چه هستید؟

حالا با دیدن این تبلیغ، دوست دارید چه کاری انجام دهید؟

دوست دارید از وسط یک گودال پر از گِل بدوید؟ اگر چنین است، باید از نورون‌های آینه‌ای خود تشکر کنید. نورون‌های آینه‌ای، سلول‌هایی در مغز هستند و زمانی تحریک می‌شوند که شما با دیدن عمل فرد دیگری، همزمان همان عمل را انجام ‌دهید. در این حالت، مغز مانند «آینه»، رفتارهای مشاهده‌شده‌ی فرد دیگر را کپی می‌کند. وقتی می‌بینید کسی توپی را پرتاب می‌کند، همان نورون‌هایی که شما را وادار به پرتاب توپ می‌کنند (بخش‌هایی از قشر حرکتی و برنامه‌ریزی مغز شما) فعال می‌شوند. درست مانند این است که مغزتان فکر می‌کند شما در حال پرتاب توپ هستید.

شاید این کار مغز عجیب به نظر بیاید، اما وقتی به فرایند یادگیری تقلیدی (فراگیری مهارت‌های جدید با نگاه کردن و تقلید از دیگران) فکر ‌کنید، این واکنش مغز، کاملا منطقی است. مغز با فعال شدن دو بخش مشاهده و انجام، می‌تواند انرژی و فضا را حفظ کند و بهترین‌ نواحی را به فعالیت تقلیدی، اختصاص بدهد.

حالا طراحان تبلیغاتی چگونه از روانشناسی تبلیغات در این زمینه استفاده می‌کنند؟ آنها با قرار دادن مدل‌ها در موقعیت‌های خاصی در تبلیغات‌شان، می‌توانند شما را به طور ناخودآگاه وادار کنند از آن مدل‌ها تقلید کنید و به این صورت، ترغیب شوید از محصولی که آنها می‌فروشند، استفاده کنید. به این تبلیغ کلاس‌های یوگا دقت کنید:

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *