از دوران ما قبل تاریخ که تصاویر نقشبسته روی دیوار غارها به نوعی، هنر دست سازندگان آنها را تبلیغ میکرد، تا تبلیغات عصر امروز که به کمک اینترنت و موبایل ارائه میشود، ردپای علمی را میتوان یافت که تبلیغات با آن رابطهی تنگاتنگی دارد، علم روانشناسی.امروزه روانشناسی تبلیغات آنقدر اهمیت یافته است که برندهای بزرگ، بخشی از درآمد سالانهشان را به تبلیغات اختصاص میدهند؛ اما این اصول تقریبا در همه جای دنیا ثابت است، چرا که واکنش مشتریان به تبلیغاتی که کنجکاوی آنها را تحریک میکند از گذشته تا به امروز، تغییر چندانی نکرده است. شاید آشنایی با اصول روانشناسی تبلیغات بر نحوهی قضاوت شما درباره کالاها و اجناس بر اساس تبلیغاتی که از آنها میشود، اثر بگذارد. در این مقالهی کوتاه و مفید با پنج روش هوشمندانه آشنا شوید که طراحان تبلیغات از روانشناسی برای جذب مشتری استفاده میکنند.
ما فکر میکنیم تمام ترفندهای تبلیغاتی موجود در کتابها را میدانیم. اما هنوز به هدف نزدیک هم نشدهایم.
طراحان تبلیغات، این استادان روانشناسی کاربردی، همیشه به دنبال روشهای جدیدی برای جلب علاقه و ترغیب شما به کلیک کردن روی لینکهای تبلیغاتیشان هستند. آنها به محض ظهور ایدهها و تحقیقات نوین از شاخههای روانشناسی، عصبشناسی و علوم اجتماعی، شیوههای جدیدی را برای جلب علاقه و ترغیب مشتریان به کلیک کردن روی تبلیغات، میآموزند.
دیدگاهتان را بنویسید