تماس سرد (Cold Calls) اصطلاحی در بازاریابی است و به این معناست که بازاریاب یا فروشنده با هدف جذب مشتری، با مشتریان بالقوه و احتمالی تماس برقرار می‌کند. به این دلیل از صفت سرد برای این تماس‌ها استفاده می‌کنند که مشتری هیچ تجربه‌ و پیش‌زمینه‌ای درمورد شرکت و محصولات و خدماتش ندارد. شاید فکر کنید این روش، دیگر منسوخ شده است و حتی نقدهایی جدی به آن وارد است. اما باید بدانید که هنوز هم کار می‌کند و یکی از استراتژی های فروش است که نباید آن را نادیده بگیرید. البته باید این نکته را ذکر کرد که بازاریابی ربایشی (inbound marketing) یکی از مؤثرترین شیوه‌های بازاریابی است، اما تماس‌ سرد هنوز هم کاربردی است و ارزش توجه کردن دارد.

در دنیایی که همه‌ی رقبای شما بر بازاریابی ربایشی تمرکز می‌کنند، شما یکی از معدود شرکت‌هایی خواهید بود که به تماس سرد اهمیت می‌دهد. اولین فردی که با کسب‌و‌کار رابطه برقرار می‌کند، بیشترین شانس را برای موفقیت در معامله دارد. اگر این روش را همزمان با رویکرد فروش مشاوره ای مدنظر قرار دهید، از سایر رقبا جلو می‌افتید.

البته حتما از قبل تحقیق کنید. مشکلات مشتریان را بشناسید و تحقیق کنید که درحال‌حاضر، آنها از چه طریقی مسائل‌شان را حل می‌کنند. بررسی کنید که پلتفرم شما چطور به مشتریان کمک می‌کند تا به اهداف خود نزدیک‌تر شوند و چطور راه‌حل‌های شما را پیاده‌سازی می‌کنند. بعد از اینکه درمورد مشکلات مشتریان و شیوه‌های آنها برای حل مشکل تحقیق کردید، در جریان تماس‌های سرد و ایمیل‌ها، راه‌حل خودتان را برای حل آن مشکلات ارائه کنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *