برخلاف روش قبلی، اینجا فقط به خواسته‌ها و نگرانی‌های مشتری پرداخته می‌شود. در این روش، با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتری، اقدامات و تلاش‌های لازم برای فروش پیگیری می‌شوند.

در روش فروش ربایشی، هدف فروشی بی‌برنامه نیست؛ بلکه با درنظرگرفتن نقشه سفر مشتری و ورود او به فرایند خرید، تلاش می‌شود تا مشتری بالقوه در ارتباطی واقعی با شرکت به خرید دست بزند.

فروش ربایشی نیز مانند بازاریابی ربایشی اقدامی بلندمدت است. در این روش، با سود و فروشی یک‌شبه روبه‌رو نیستیم، بلکه در بلندمدت و با کنارآمدن با افت‌وخیزها مختلف مسیری صعودی برای رشد به‌دست می‌آید.

جذب مشتری با محتوای مناسب

در روش فروش ربایشی، جذب مشتریان بالقوه از طریق تولید محتوای مناسب و باکیفیت انجام می‌شود. این روزها هر کس برای یافتن اطلاعات در زمینه‌های مختلف سریع به گوگل مراجعه می‌کند. پس وبلاگ‌ها، وب‌سایت، کتاب‌های الکترونیکی و… جای تماس‌های تلفنی بی‌ثمر را گرفته‌اند.

تفاوت اصلی این روش با روش فروش سنتی در این است که دیگر این شما نیستید که با تعدادی شماره تلفن تصادفی ارتباط برقرار می‌کنید، بلکه مشتری بالقوه در سطح اینترنت به‌دنبال شما خواهد گشت و اطلاعات کسب می‌کند.

با این روش قبل از اینکه مخاطب هیچ‌گونه اقدامی نسبت‌به فروش انجام بدهد، گام نخست در ارزش‌آفرینی را برای او برمی‌دارید و با تولید اطلاعات و محتوای مناسب به مشتریان بالقوه برای شروع فرایندی دل‌خواه خوش‌آمد می‌گویید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *