«حس مشتری؛ بازاریابی حسی یا مبتنی بر حواس» نوشته استاد بازاریابی دانشگاه میشیگان، آرادنا کریشنا، تأثیرحواس پنجگانه بر رفتار خرید مصرفکننده را بررسی میکند.
این اثر که اولینبار در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط انتشارات پالگریو به بازار عرضه شد یکی از بهترین منابع در حوزه بازاریابی حسی است و تلاش دارد تاثیر حواس پنجگانه انسانی (بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه) را در رفتار خرید مصرفکننده بررسی کند.
در فصل اول کتاب با چیستی بازاریابی حسی آشنا میشوید و در فصول بعدی به ترتیب تاثیر حواس بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه بر رفتار مصرفکنندگان را میخوانید.
با مطالعه این کتاب درخواهیدیافت در دنیای امروز که تجربیات حسی جایگاه مهمی دارند بازاریابها باید از این پدیده بهره بگیرند و محصولات و تبلیغاتشان را ماهیتی حسیتر ببخشند. زیرا به احتمال زیاد در ۵۰ سال آینده، تجربیات حسی تبلیغات، به اندازه تجربه محصولاتی که درصدد فروش آنها هستند، قدرتمند، قوی و لذتبخش خواهند شد.
آدنا کریشنا دکترای خود را در سال ۱۹۸۹ از دانشگاه نیویورک گرفت و علاوه بر دانشکده راس دانشگاه میشیگان در دانشگاههای کلمبیا، نیویورک و سنگاپور تدریس کرده است.
منبع : https://taaghche.ir/
دیدگاهتان را بنویسید