این کتاب پنج بخش دارد. در بخش نخست، ماهیتموضوع بازاریابی سبز تعریف شده و اینکه بازاریابی سبز چگونه می­تواند در برنامه­ریزی های استراتژیک گنجانده شود تشریح شده­است. بخش دوم کتاب، تاثیر متقابل بین محیط و مصرف را معرفی می­نماید، كهشامل فصل سوم و چهارم مي­باشد. فصل سوم تاثیرات مصرف را بر روی محیط بررسی می­کند، درحالی­که فصل چهارم تلاش می­کند تا محدودیت­های تاثیرات مصرف در محیط را مورد آزمون قرار دهد، بخش سوم تلاش شرکت­ها برای ارائه برترین ارزش­ها را به مصرف کنندگان از طریق شیوه­های بازاریابی پایدار مورد بررسی قرار می­دهد و فصول 5 تا 10 را در برمي ­گيرد.

فصل 5 پایش ارزش از طریق بازاریابی هدف و تقسیم بندی آنها و فصل 6 ارتباط ارزش از طریق استراتژی­های تبلیغاتی را عنوان می کند. فصل 7 استراتژی های محصولات جدیدی را توضیح می دهد که قابلیت­هایی را برای مشتریان فراهم می­کند. درفصل­های 8 و 9 به بررسی توزیع قیمت در زنجیره­های تامین و خرده فروشی­ها می پردازیم.فصل 10 در مورد بیان ارزش در ارتباط با استراتژی های قیمت­گذاری پایدار بحث می­کند. این فصول می­توانند در یک دوره بازاریابی سبز بطور مستقل مورد استفاده قرار بگیرند و یا بر سایر رده­های بازاریابی افزوده شده و به صورت ترکیبی تحت آزمون قرار گیرند.

بخش چهارم این کتاب خارج از اغلب متون بازاریابی است. از آنجا که چهار بخش از اقتصاد كلان با بیش از 95 درصد از انتشار گازهای گلخانه­ای در ارتباط است، در بررسی هر یک از بخش­های اقتصاد کلان باید مسائل بومی مد نظر قرار گیرد. بدین ترتیب این فصول ( 11 تا 14) زمینه­هایی را در مصارف خانگی، خدمات، وسایل نقلیه و بخش­های صنعتی اقتصاد فراهم می­آورند. پس از ارائه این فصول و بعد از مباحث مجزا در خصوص شیوه­های بازاریابی پایدار­، فهم ارتباط بین اجزای بازاریابی ترکیبی برای دانش آموزان تسهیل می­شود.

بخش نهایی کتاب، تلاش موسسات در ارائه گزارش­های مرتبط با توسعه پایدار را معرفی می­نماید. من مبانی لازم و ضروری گزارش­دهی توسعه پایدار و طرح­های گزارش­دهی مرجع، مورد استفاده در بخش­های اقتصاد جهانی را عرضه کرده­ام. این فصل بر ارتباط بین فعالیت­های بازاریابی و حسابداری تاکید کرده است. علاوه بر این، درک دستورالعمل های گزارش شده، بینشی در خصوص بازارهای مالی ایجاد می­ کند.

منبع : http://mehrabanshop.ir/

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *