امروزه رنگ ها به عنوان یکی از مهمترین مولفه های تصویری ارتباطات، کارکرد چشمگیری در بازاریابی یافته‌اند و در تبلیغات نیز اغلب به عنوان عاملی موثر انگاشته می‌شوند . رنگ اولین نمادی است که موجب جلب توجه مخاطب می‌شود ، شکل و نوشته به ترتیب بعد از رنگ سبب جذب یا دفع مشتری می‌گردند.

رنگ می‌تواند تاثیرات زیادی بر تصمیم خرید و نگرش مخاطبین در خصوص یک محصول داشته باشد. قسمتی از ارزیابی کیفی مردم از محصول براساس رنگ صورت می‌گیرد از این‌رو استفاده سنجیده از آن می‌تواند منجر به برانگیختن تمایلات مشتریان گردد.اما اغلب توجه به رنگ ها ، محدود به مسائل فنی ، زیبایی و هارمونی است و توجه اندکی به مفاهیم و تاثیرات روانی آن می‌شود.

از این رو، با شناخت تاثیرات رنگ‌ها بر تمایلات و رفتار مشتریان، مدیران بازاریابی می‌توانند فعالیت‌های خود را به صورت اثربخش‌تری انجام دهند.

کلمات کليدي : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *