توضیحات

۱- کتاب بازاریابی چریکی:

چریک‌ها چگونه می‌فروشند؟ بازاریابی به رشد خود ادامه می‌دهد. هرچند اصول اولیه‌ي خودش را رها نمی‌کند، اما امروز تفاوت‌های اساسی بین بازاریابی سنتی و چریکی وجود دارد. اگر روش‌های تغییرات بازاریابی را در قرن ۲۱ تجزیه‌وتحلیل کنید، متوجه می‌شوید که بازاریابی چریکی در ۲۰ روش مختلف با بازاریابی قدیمی تفاوت دارد. از جمله: بازاریابی سنتی اسلحه‌های سنگین بازاریابی را شناسایی می‌کند: رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، مجلات، پست مستقیم و اینترنت. بازاریابی چریکی ۲۰۰ اسلحه را در بازاریابی شناسایی می‌کند که بیش‌تر آن‌ها هم رایگان هستند. بازاریابی چریکی می‌خواهد که شما هر بُعد بازار را به‌خوبی بشناسید، تجربه کنید، راه‌های بازنده را دور بزنید، راه‌های برنده را بشناسید، و سپس از تاکتیک‌های آزمایش‌شده در نبرد واقعی استفاده کنید. بازاریابی چریکی شامل تعداد بسیار زیادی از فرصت‌های تجاری است و این‌که باید از هر یک از آن‌ها بهره‌برداری کرد. کلید موفقیت از طریق بازاریابی چریکی، هنر توجه کردن است. در حقیقت، قلب بازاریابی چریکی استفاده‌ي درست از اسلحه‌های انتخابی است. برای شکوفا کردن، شما باید مانند خورشید عمل کنید. باید آن انرژی پر‌قدرتی باشید که بازاریابی را زنده نگه می‌دارد. باید یک بازاریاب چریکی باشید. اگر در مورد هر تغییری، چیزی بیاموزید و کاری برایش انجام دهید، امیدوار باشید که می‌تواند راهی برای پول درآوردن در زندگی باشد.. این کتاب نوشته جی کنراد است

نویسنده جی کنراد مترجم همایون رکنی

۲- کتاب تبلیغات چریکی:
با سبك نوينى از تبليغات آشنا شويد: تبليغات چريكى.
در دنياى كسب و كار امروز همه چيز، از جمله فعاليت ها و ايده هاى تبليغاتى، دگرگون و متفاوت شده است. تكرار و تقليد بى هدف از الگوهاى اجرا شده در گذشته حاصلى جز دلزدگى مخاطب و افزايش بى نتيجه ى هزينه ها نخواهد داشت. تبليغات چريكى ارائه دهنده ى راهكارهاى جديد براى پرهيز از اين دو مشكل است. اين سبك فعاليت هاى تبليغاتى بر مبناى كاهش هزينه ها و در عين حال افزايش جاذبه، ماندگارى و تأثيرگذارى پيام هاى تبليغاتى در ذهن خريداران و مصرف كنندگان شكل گرفته است.
شايد تبليغات چريكى را بتوان به عنوان مناسب ترين ابزار بازاريابى براى كسب و كار هاى كوچك و متوسط يا رو به رشد در دنياى امروز معرفى كرد. دليل اين امر، ويژگى متمايز كننده ى تبليغات چريكى بر پايه ى الگوها و خلاقيت هاى غيرعادى و غير منتطره در مقايسه با تبليغات سنتى است. از سوى ديگر، اصلى ترين مفهوم خلاقيت دريابيد مردم از شما چه انتظارى دارند و چه مى خواهند، سپس همان » در بحث تبليغات چريكى اين است كه در تبليغات چريكى آگاهى از چگونگى خلق يك آگهى خلاقانه بسيار .« را به ساده ترين شكل به آنان ارائه نماييد مهم است. تبليغات چريكى از رسانه ها به صورت نامتعارفى استفاده مى كند، رسانه هاى جديدى را ايجاد مى كند و علاقه ى زيادى به ايجاد ابزارها و روش هاى نوين تبليغاتى دارد؛ ابزارهايى كه مى توانند باعث شوند تفكر يك آگهى به سادگى و سرعت ثبت شود.
كتاب تبليغات چريكى، درباره ى ارائه راهكارهاى كليدى براى چريك شدن يا به بيان بهتر، موفقيت در عرصه ى تبليغات چريكى است. استراتژى تبليغات چريكى، تمركز بر مخاطبان و مشتريان هدف، سرچشمه ى خلاقيت، هوشمندى در طراحى و اجراى تبليغات چريكى و… مباحثى هستند كه در كتاب به آن ها پرداخته شده است.
براى موفقيت چريكى عمل كنيد

گردآورى و تأليف دكتر عطيه بطحايى

۳- کتاب بی نظمی در بازاریابی:
این کتاب نوشته پروفسور فیلیپ کاتلر است
این کتاب به شما می گوید در دوران رکود و آشفتگی بازار چطور فروش خود را قوت ببخشید.

۴- کتاب تبلیغاتی که ما می شناسیم به آخرخط رسیده است:
تبلیغات خیلی بیش از یک آگهی تلویزیونی است . تبلیغات شامل بسته بندی، نام تجاری مناسب ، داشتن سخنگویان معروف ، حمایت مالی ، کسب شهرت ، خدمات برای مشتری، رفتار درست با کارمندان و حتی چگونگی پاسخ گویی منشی شما به مخاطبان در مکالمات تلفنی می باشد. تبلیغات یک اثر هنری نیست؛ بلکه در مجموع آن است که چگونه محصولات بیشتر به مشتریان بیشتر با قیمت بالاتر بفروشیم. اگرچه این تعاریف بسیار مهم اند ، اما ما نمی توانیم به تبلیغات زندگی دوباره ای ببخشیم مگر آنکه تمام کسانی که در این زمینه نقشی دارند ، این نکته را درک کنند که در کنار خود تبلیغات ، مسئولیت ها و وظایف آن ها نیز تغییر کرده است.
این کتاب نوشته سرجیو زیمن مدیر بازاریابی شرکت کوکا کولا است.

نویسنده سرجیو زیمن مترجم همایون رکنی

۵- کتاب بازاریابی شفاهی:
مردم عاشق حرف زدن هستند آنها درباره کالا و خدمات رنگ مو، رایانه، خودرو، و چیزهای دیگری که هر روز از آن ها استفاده می کنند حرف می زنند همین حالا ممکن است درباره شما حرف بزنند.
این کتاب در مورد این است که چرا مردم در مورد کالا یا خدمات شما حرف می زنند و اگر بیاموزید چطور مشتریان خود را واقعا راضی و خوشحال کنید به چیزی بیش از این نیازی نخواهید داشت.
این کتاب نوشته اندی سرنویتز است.

منبع : https://madresebimeh.com/

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *