فصل اول:
بازاریابی دارای مفهوم گسترده بوده و همانطور که پیتر دراکر بیان میکند از دیدگاه مشتریان بازاریابی دربرگیرنده همه فعالیتهای سازمان است. از این رو واژهی «مدیریت بازاریابی» را به آن اطلاق کرد.
مفاهیم اساسی بازاریابی که در ارتباط با یکدیگرند:
- نیاز
- خواسته
- تقاضا
- کالا
- مبادله
- معامله
- بازار
مدیریت بازاریابی یا مدیریت تقاضا در شکلدهی، تأمین و انگیزش تقاضا نقش اساسی دارد.
وظایف مدیران بازاریابی: در این راستا با انواع بازاریابی مواجه میشویم که عبارتند از:
- بازاریابی تبدیلی
- بازاریابی انگیزشی
- بازاریابی توسعهای
- بازاریابی مجدد
- بازاریابی همزمان
- بازاریابی محافظتی
- بازاریابی تضعیفی
- بازاریابی مقابلهای
فلسفههای مدیریت بازاریابی
- فلسفه تولید
- فلسفه کالا
- فلسفه فروش
- فلسفه بازاریابی
- فلسفه بازاریابی اجتماعی
اهداف بازاریابی: به حداکثر رساندن [1. سطح مصرف 2. رضایت مصرفکننده 3. حق انتخاب 4. کیفیت زندگی].
منبع : http://www.bookgolden.ir
دیدگاهتان را بنویسید